söndag 6 mars 2011

jag lever!

Ni måste ju ha undrat just det, eftersom jag inte uppdat. på en hel vecka. Men jag lever och har det rätt bra får jag säga:)

Veckan som gått har varit lugn, jag har inte gjort så mycket. Vi har vid två tillfällen höjt morfindosen så nu tror jag banne mej att den är helt rätt, för jag känner inget av ben eländet och behöver knappt fylla på med några extra tabletter, så nu funkar det bra.
Jag har även varit förstoppad vid 2 tillfällen denna veckan.. herrejävlar säger jag bara.. det som är bra för det ena, är sannerligen dåligt för det andra, min mage dvs, men det har oxå löst sig hahaha roligt sagt va, att det har löst sig:) jag har fått annan medicin mot magen så nu ska det vara ett minne blott + att jag fått illa måendetabletter, så nu mår jag inte illa särkilt mycket heller. Problemet har ju varit att jag inte har haft någon matlust, ingen allt, jag har nästan spytt vid åsynen av mat och det har gjort att jag tappat några kilon och blivit ännu svagare. Men igår klämde jag minsann en hel kebab talrik så det börjar arta sig.
Jag pratade med Fredrik i början av veckan och det kommer inte att bli någon strålning innan op utan isåfall efter, så inom en månad trodde han att det var dax.
Blandade känslor inför det där! Jag har ju mest känt lättnade över att veta vad som var fel, men nu efterhand börjar oron över operationen komma krypande. Jag är ju lite harig vad det gäller narkos och nojjar över att jag inte ska vakna igen, men med denna tumören har jag verkligen inget val, så ont som den gör. Bara att få det gjort!

Annars har livet gått sin gilla gång här i björnstorp. Barnen har varit i skolan och jag har sovit under tiden. På eftermiddagarna har det varit kompisar och läxor och sen har vi lagt oss vid 20 tiden igen, så det har varit en riktig tröttevecka.

Krille stackaren är inte så trött som jag, så han har fått hela soffan för sig själv varenda kväll, men jag hoppas att det snart blir lite bättre, så att jag kan vara lite social med min älskling. Inte för att han klagar, dels förstår han att jag är trött, sen tycker han nog det är rätt skönt med lite egentid, han har aldrig varit i garaget så mycket som nu och det passar ju utmärkt, med tanket på mina sov-vanor..:)

I fredags åkte Eddie till sin pappa, Casper ville stanna hemma, så vi har varit hemma och myst hela helgen. Igår kom mamma och Kjell på spontanbesök, då dom var ute och provkörde en ny bil dom ev skulle köpa. Jätteroligt med spontanbesök, det är vi inte så bortskämda med. Jättemysig fika blev det och kramkalas givetvis, sen rullade dom hemåt igen:) Tack för att ni kom mamma & Kjell, det var supermysigt!!!
Igår kväll sen överaskade jag alla med att vara vaken till halv 10.. Vi kollade melodifestivalen parallelt med en film på en annan kanal, så hjärnan hann aldrig gå ner i varv. Missade dock vilka som gick vidare i melodifestivalen och vi missade slutet på filmen.. så det där med att kombinera 2 program är inget att rekomendera!;)

Idag står inget på agendan, gick upp för en timme sen och tänkte att jag måste bli duktigare på att blogga nu. Jag vet att ni är många som läser min blogg och jag vill kunna uppdat. er om vad som händer i mitt liv.. så skärpning nu Lottaloppan!!

Hoppas ni alla får en bra söndag i det soliga vädret!

Pussar & kramar

3 kommentarer:

Joppan sa...

Skönt att höra att du lever & att du har fått rätt dos nu & slipper ha ont. Sova é bra för själen ;) Ha en en riktigt bra söndag & hoppas att solen skiner i Björnstorp med :) Kram kram

Jessica sa...

Åh vad skönt att det börjar att ordnar till sig med morfin, illamående och dendär magen och gladast blir jag när jag hör att du tryckt i dig en massa mat, fortsätt i den riktiningen så tar vi ett snack om op i veckan. Kram på dig mitt lilla hjärta. Heja Lotta, pyss pyss!!!!

crille sa...

Stumpan..
egentid är guld värt, men jag hade jellre sett att du var pigg och var med på saker som vi normalt gör.
Återigen vill jag ha det fixat,så vi kan återgå..det kommer ..
Bäst är när du och jag hittar på trevliga saker..då känns det bra igen. pyss