torsdag 10 mars 2011

Shopping på Nova!

Idag ställde jag klockan på 10, ja jag var uppe med barnen när dom skulle till skolan, men sen lägger jag ju mej igen. Men idag ställde jag klockan, vi skulle nämligen fara iväg till novalund för att köpa en ny vinterjacka till Casper. hans gamla jacka delade sig dragkedjan på och så kunde det ju inte vara! Vi hittade en på H&M till halv priset, känns ju sådär kul att behöva köpa en ny vinterjacka till fullpris när vårjackan snart ska plockas fram. Men vi hittade som sagt en på rea, halva priset var det, så jag var nöjd. Hittade även en softshell jacka till Eddie som han kan ha nu när det blir lite bättre väder, även den på rea, så två jackor och ett linne till mej själv för 500 spänn, ett fynd vill jag säga!

När vi sen kom hem, upptäckte jag att dom glömt att ta bort den däringa färgpatronen på Eddies jacka, så det blir till att fara dit igen en annan dag. Retligt eller hur? Han kan iofs inte använda den än, men endån, sånt retar mej litegranna.
Har även hunnit prata en stund med min kära kusse Jessica i stockholm, alltid lika roligt, hon är alltid så glad och full av energi, vilket är bra för mej. Det smittar lixom! I allafall för en stund, för nu är jag lika trött igen. Det där med att sätta klockan var väl bra på så sätt att vi fock köpt jacka, men gud vad jag är trött nu, får nog sova en stund innan kvällsmaten!

Om vi nu ska återgå till jackorna, så blev bägge pojkarna väldigt glada. Casper är ju lite svår att handla till, han vill helst vara med och jag kan säga att det kunde varit precis tvärtom med hans reaktion idag, han kunde lika väl sagt att han inte tyckte att jackan var snygg och då hade han inte tagit den på sig heller. Krille sa att du är inte lite våglig du som handlar jacka till honom utan att han är med.. men jag sa att hade Casper varit med hade det slutat med att vi köpte en på typ intersport för en tusenlapp, rea hade inte varit något alternativ.. men nu hittade vi en snygg jacka som jag trodde att han skulle gilla + att jag sa att det var till ordinarie pris och att den kostade 500.. att den var på rea och bara kostat 200 behöver han inte veta. Eddie är mycket lättare att handla till, han blir glad för allt och bryr sig inte om ifall det kostat si eller så eller om den kommer från H&M eller från intersport, mycket lättare med andra ord! jag körde alltså en fuling idag med Casper, men det man inte vet.. haha och mammas plånbok mår bra!

Nu ska jag gå och sova en stund, bokstäverna flyter ihopa här på skärmen..

ha en fortsatt bra alla fina!

Pussar & kramar

2 kommentarer:

Joppan sa...

Kul att fynda lite kläder. Blir en tripp till H&M för mig på lördag. Måste köpa lite nya kläder jag med :) Kram

Anonym sa...

Hoppas det går bra hod DR Ulla i dag (för det var väll i dag?)
Hoppas du/ni får en mysig helg, själv jobbar jag lördag och söndag natt sen är jag leeeeeddddiiigggg.
Kram Kram min gummis!