måndag 7 mars 2011

Studiedag!

Barnen har haft studiedag idag och varit lediga. Dagen har varit lugn och en riktig slappedag.. Casper städade bilen i förmiddags, mot en tjuga och den blev så fin så, men Eddie släpade mest benen efter sig och gick i kallingar tills klockan var halv 3, ja, vaddå då, vi har ju studiedag.. jo, men man kan väl ha kläder på iaf menade jag på?!

Vi har inte gjort ett endaste dugg och det har varit skönt. Jo föresten, vi var en runda på apoteket och hämtade mer medicin, det är vad vi har gjort. Inte ens middag har vi lagat eftersom där blev rester att värma från igår. Kan berätta att jag snart har gratis läkemedel.. är snart uppe i 1800 kronor på apoteket, sen är det fritt i ett år.. pensionärsvarning eller??

En anna mycket tråkig grej jag har upptäckt dom senaste dagarna.. Som bekant har det där morfinet en hel del baksidor. Bla torkar det ut alla slemhinnor man har i kroppen och sen tidigare har jag fått erfara det i munnen, på tungan och i gommen. Jag har flera sprickor på tungan, som gör att så fort jag äter något som är starkt svider det som tusan. Ostkrokar funkar, men chips funkar inte, svider som f**n i sprickorna. Nu till det värsta.. Jag kan knappt snusa längre!!! Det här är ju värre än både förstoppning, illamående och trötthet.. slemhinnorna är så torra i munnen att jag nu oxå fått en massa sår under läppen, snuset svider etter värre än chips på tungan kan jag säga. Har provat att ha prillan i underkäken istället, men det fungerade mer som en tamponad + att jag inte kunde prata. Funderar på plåster istället, men det är själva känslan i att ha den där prillan under läppen som är så härlig. Detta är väl ett trauma som heter duga?
Chrille sa igår -men kära vän, du MÅSTE inte snusa..
Det MÅSTE jag visst, sa jag! Jag får hitta en lösning på detta, plåster på ärmen och lite toapapper under läppen:)

Nåja, små bekymmer i det stora hela egentligen, men nog så stora för mej.

Nu ska jag snart gå och lägga mej, är inte mycket piggare för att vi har slappat hela dagen, så det får bli att krypa till kojs snart.

Natti natti alla kära vänner!

Pussar & kramar

1 kommentar:

Unknown sa...

Snäckan!Förstår dej!!Prova nicotinelltuggummi o tugga ngra tugg o sen lägg upp dem som en prilla!Mycke mer skonsamt-har sj gjort det i över två år!!
Bamsekramar!!