tisdag 29 mars 2011

pigg som en mört

klockan är kvart i två och jag är vaken.. vet inte om det är allt mitt nya blod som gör att jag är pigg för min hjärna vill inte sova! men om vi ska börja frn början sså flöt allt på bra imorse och klockan 8 var jag uppe på op och en kvart senare sov jag sött. jag vaknade upp på uppvaket vid 13 tiden och mådde, hör och häpna hur bra som helst, spydde inte ner en endaste! kom ner här till avdelningen och överaskade krille med att själv ringa och säga att allt var bra och att jag var vaken! sen försvann eftermiddagen i ett nafs, jag åt en rostemacka till kvällsmat o 2 glas proviva, sen kom fradrik och hälsade på. allt hade gått enligt planerna, tumören hade dom fått bort en smärre akut grej hände mot slutet när en stor ven gick sönder och jag förlorade ca 1 liter blod innan dom fick stop på det, som tur var, vart det ju beställt blod till mej sen innan så på op fick jag en påse till.. nu iikväll har jag varit så in i bomben trött slumrat till och från men ett litet avbrott när mina tre älsklingar kom på besök en snabbis. fick en insomningstablett när jag skulle sova men sen när den slutat verka då var jag vaken igen.. så klockan är alltså 2 lite drygt nu och jag är pigg som en lärka.. nu kom en snäll sköterska med något avslappnande här, vi får se om det funkar bättre.. natti natti kompisar vi gör ett nytt försök

6 kommentarer:

mangyr sa...

Jag o kärringen tänker på dig loppan! hälsa krille! /mange

Anonym sa...

Det är underbart att du mår ok! Skönt att du är pigg fast det är lite fel tid på dygnet...Hoppas du somnat om och att läget är lika bra i dag när du vaknar!
Skönt att detta är klart!!!
Kram Kram nin loppa!
Susse!

Jenny sa...

Det pigga blodet vill kanske ta igen din trötta tid då du sov stora delar av dagen? Men det kunde ju vänta tills i morgon bitti:) Skönt att det gick bra gumman, men KÄRLET... TUR att de beställt mer blod!!! Vi hörs, det vet du;) PUSS PUSS

Joppan sa...

Skönt att op gick bra! Hoppas du sovit gott & é pigg idag! Kram

Anonym sa...

Skönt att det är gjort och att du är pigg. Nu är det bara framåt som gäller. Kram Lena.

Sofie sa...

Skönt att det gick bra loppan!!
Massor med kramar till dig!