onsdag 18 maj 2011

utvecklinssamtal!

I eftermiddag blir det utvecklingssamtal med Casper. Jag har redan läst hans omdömmen, så det är inga överaskningar som kommer hoppas jag. Matten är ett litet problem.. i omdömmet står att han medverkar aktivt på genomgången, men vid eget arbete, går mycket tid till att vässa pennan tex. Det förvånar mej inte det minsta! Först trodde att han inte hängde med riktigt, men när han har läxa hem, gör han det själv numera och har inte många fel. Antagligen är problemet att han inte tycker det är roligt. Vi får försöka ändra på det! Annars var dom andra omdömmena helt okey, för att bara ha gått en termin i nya skolan. Han har nått målen dvs och det är skönt! Idrotten var han särskilt framstående i och det förvånar mej inte heller. En mer aktiv unge får man leta efter!

Idag har jag annars bara dragit benen efter mej, har riktigt långtråkigt med andra ord. Väntar med spänning varje dag posten har varit här, om där kan finnas en kallelse. En skräckblandad längtan efter att få skitet gjort! Jag vill vara frisk och börja jobba och leva ett helt normalt liv! Ha normala problem, som att man är trött på jobbet istället för, hm.. vilken tablett ska jag försöka sätta ut härnäst. Skittråkigt! Idag är jag inte på bra humör!

Hoppas ni har en bra dag, trots min pessimism:)

Pussar och kramar

Inga kommentarer: