torsdag 26 maj 2011

Små barn..

..små bekymmer. Detta talesätt slog mej idag, att det ju faktiskt är så. Det slog mej att jag aldrig kommer att sluta oroa mej för mina barn.. Nu när dom är lite större bekymrar man sig för att det ska gå bra i skolan, så dom kommer in på det programmet dom vill, kärleksbekymmer (som just i denna familjen är vanligt förekomna) att dom inte blir retade i skolan. Ja, listan kan göras hur lång som helst och det är väl helt normalt att man känner som jag gör, men jag har aldrig riktigt tänkt på det innan.
Eddie är rättså nere för hela den här historien med Julia (hon har ännu inte sagt att hon vill vara ihop med honom) och det är inte roligt att se honom så. Man undrar ju ibland hur det ska bli, när han blir lite äldre och det verkligen är på allvar? Han är en känslig kille, kan man väl säga!
Igår hade tex julia undrat varför han nästan alltid har piké tröjor?? Han hade själv inget svar på det och hon sa aldrig att det var fult eller att hon tyckte att det var töntigt, men Eddie tog det direkt till sig.. han frågade mej sen på kvällen om det var töntigt, om det var därför hon frågat? Jag personligen tycker att det är jättesnyggt med piké tröjor på killar, att man ser snyggt klädd ut med en sån.. Han där emot uppfattade det inte så.. bara att någon annan lade märke till vad han hade för kläder gjorde att han kände sig osäker, med följden att han rensade ur sin byrå och alla pikéerna åkte ut, dom var inte coola längre.
Tänk endån så mycket man bryr sig om hur andra uppfattar en och att kläder som man egentligen trivs i gör att man en mening senare känner sig ocool. Han tar alldeles för lätt saker till sig, han behöver tuffa till sig och inte bry sig, men det är inte så lätt. Jag försöker prata med honom och berätta att jag tycker han är jättesöt och att han är coolt klädd, men det hjälper ju inte.. För Julia säger inte detsamma till honom och det är det som bertyder något.. Jaja, det ordnar sig, men än en gång, små barn små bekymmer!

Annars har vi det bra här på torget. Imorgon kväll ska vi till mamma och Kjell och grilla, det ska bli jättemysigt!

Pussar och kramar från mamma Loppa

Inga kommentarer: