lördag 7 maj 2011

Fint väder och besök!

Idag jobbar Chrille hela dagen. 3 körningar första kl 11 och sista kl16 så det lär dröja innan han är hemma igen. Här hemma har vi roat oss med att köra till återvinningen med en massa papper mm. Casper som är piggare idag hjälpte mej + att han pantade alla pantflaskor, så han blev 40 spänn rikare.

jag känner mej fortfarande tagen efter mina utsvävningar i rabatten, så det blir nog till att ta det lugnt någon dag till, men det gör inget, i det här vädret är det skönt att bara sola sig och ta det lugnt.

I eftermiddag kommer mamma och Kjell en sväng, så då blir det fika och mys med mormor. Hon (mamma) hade köpt lite nya shorts till Casper i ullared, så nu är vi snart beredda på sommar och sol!

Om jag ska berätta lite om Eddies tripp till staffanstorp igår, så hämtade jag honom vid bussen nere i byn. Alla killarna såg glada ut i hågen och hade vars en stor påse med sig.. När Eddie hoppade in i bilen, sa jag, var det tvunget att handla så mycket godis? Lite röd i huvudet visade han vad påsen bla innehöll mer än godis.. 3 red bull! Vi har pratat otaliga gånger om att detta är farligt för barn och att han inte får dricka det, inte än iaf, så är det bara.
Fortsättningen på denna historien kan ni kanske förstå? Jag tog dom ifrån honom under väldigt tjuriga miner och med ord som, att alllla andra får dricka sådana!! Ja, det är möjligt sa jag, men INTE du!! Så var det bra med det! Han sa i sin ilska, att han skulle ha druckit upp dom på plats och inte visat mej dom.. jag log inombords (och var nära att skratta, för detta skulle han aldrig våga göra)och sa, ja, det är ju ett alternativ, men jag sa, du är alldeles för ärlig för det + att du visste vad jag egentligen skulle tycka. Det är det roliga med Eddie (även bra) att han är så genom sig ärlig och rädd för att göra mej heligt förbannad, så han hade nog aldrig kommit på tanken att verkligen dricka dom där drickorna på plats, då han vet att det hade blivit ett fasligt liv om det kommit fram. Alltså visar han dom hellre för mej, trots att han vet utgången, men då har man ju iaf prövat. Senare på kvällen kom han och bad om ursäkt och sa att det var dumt gjort.. Jag sa till honom, att jag tyckte det var jättedumt och ännu dummare att slösa en massa pengar på grejor som han endån inte fick dricka, som att slänga pengarna i sjön.. Jo, så var det ju, det medgav han och han skulle inte köpa det fler gånger.. Nu får vi väl se hur det blir med den saken, jag förstår att det är lite coolt att dricka sånna om alla andra dricker.. och jag är kanske lite hård och löjlig (jag älskar själv redbull) men det är inte bra för barn och har man satt en regel en gång får man minsann hålla den! Han är även en sån unge, som aldrig är arg speciellt länge och idag är hela altet överblåst, även från min sida:)

Ha nu en bra lördag alla och du Susse, ska ha en särskillt mysig dag, för det är du värd!

Pussar och kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å gullis där!!
Nu har jag läst din blogg o blev ju glad för ditt fina avslut.
Fast jag tycker det är DU som ska ha det extra mysigt!
Själv lullar jag omkring här hemma som någon slags flodhäst, huuu vad varmt det är. Fast man ska ju inte klaga. Lars målar o barnen spelar kubb, mysigt!
Kram på dig din goding

Sicka sa...

Ja det blir nog mycket man ska uppleva med dom små olika tripper, mycket skratt, hjärtesorg åh var ålder har sin tjusning. Gumman tänk när vi tog 510:an till Ängelholm då var inte vi så gamla. Ja det var tider, må så gott bästa du. STOR KRAM!!!!