måndag 9 maj 2011

På grönbete!

Förmiddagen började med ett besök i tommelilla, för att hälsa på Chrille. Vi åt "lunch" på haket jämte banan, det blev korv med mos för oss bägge och sen en glass till efterätt. Det är dom små sakerna som gör det!

Jag hade bara hunnit lämna svampabanan, när Eddie ringde.. han har ju en förmåga att alltid råka ut för dom mest bisarra saker. Idag var ingen ovanlig dag med andra ord! En tjej i hans klass skulle smälla en maskros i huvudet på honom och smög sig upp bakifrån, men precis när hon stack handen rund Eddies huvud, vände han sig om, med följden att han fick både maskisen och hennes hand i ögat.. en käftsmäll med andra ord. Han fick gå till sjuksyster, då ögat svullnade upp, dels av allt pollen men oxå av smällen såklart. Hon sköljde ur ögat och satte en lapp för så att han kunde vila ögat.. trodde hon ja! Han kunde inte se med ett öga, utan började gå in i grejer, samt kunde inte läsa riktigt på lektionen, så det var bara att ringa till sin mamma. Då var jag kvar i tommelilla och hade nästan en halvtimme hem. När jag väl kom till skolan, stod han utanför i sin softshell jacka knäppt ända upp till halsen (han gör inget om man inte först säger till honom, som typ, nu är det för varmt med jacka, nu hänger vi in den) Blodröd i ansiktet och med en lapp över ögat. Jag frågade om han inte var svettt? jo, som fasen! Varför har du då jackan på dej? För att du har inte sagt att jag INTE ska ha den! Så fungerar min äldste son och jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
Hem kom vi iallafall och lappen åkte av. Ögat såg rätt okey ut, men kinden är lite svullen forfarande. Jag sa till honom att inte göra det till en vana.. Vaddå undrade han? ja, att få på skallen av tjejer, det ser inte bra ut, men han tyckte inte alls det var lika roligt som jag!

Grönbetet ja.. Svinen har fått komma ut i sin sommarbur för första gången idag. Dom var som kossor som släpps på grönbete, dom hoppade och skuttade och for runt i den stora buren innan dom började äta gräs. Söta som bara den! Maija tyckte oxå dom var lustiga, hon sprang runt buren och skällde, då sprang dom ju ännu mer. Sadistisk hund jag har va? Men söt som rackarns även hon!

Nu ska jag hämta junior hos Simon och sen får vi väl göra lite kvällsmat.

Ha en bra måndagskväll allihopa!

Pussa & kramar

1 kommentar:

Jenny sa...

Summan av det hela... Tjejerna är förtjusta i Eddie=) Stackars tösen blev väl helt skärrad när han kom tillbaka med lapp över ögat. Tur att det är bättre med honom! Härlig årskurs, 5an;) Puss puss svägis, vi hörs.