tisdag 3 maj 2011

Hållt andan..

...har jag gjort idag! Kanske ett lite konstigt uttalande, men inte om man har en bästa vän som med största sannolikhet skulle fött barn idag. Susanna, kära Susse pratar jag såklart om! Hon skulle in för en bedömning till förlossningen i Halmstad där hon ska föda, för en koll om det var moget för en igångsättning. Hon har egentligen 2 veckor kvar, men lider av svår foglossning, som inte är av denna världen. Alltså ville dom få igång det tidigare så hon slapp lida mer! Men nu fick jag för en stund sen ett mess att dom var på väg hem igen, det var inte tillräckligt moget och då kan det såklart inte sättas igång heller. Så hem fick både Susse, magen och Lars åka, med en ny tid och insomningstabletter (hon sover minimalt, då det gör makalöst ont att röra sig)! Jag vill bara med detta säga att jag beundrar dej så mycket gumman! Att skaffa ett tredje barn, när man vet vad detta innebär, med förlossning (fy f***n), barnskrik nätterna igenom, att aldrig kunna vara för sig själv längre (inte ens på toa) alltid monstertrött och att vara totalt bunden till detta lilla livet, är jag endån särskillt glad för att just du gör det. För jag vet sedan innan att du är en toppen mamma, med ett tålamod så guds änglar klappar i händerna.. Om någon av oss är skapt för att ha med bebisar att göra så är det du min kära vän:) + att jag kommer att kunna bebismysa så mycket det bara går, utan att ha det minsta ont, så du anar inte vilken tjänst du gör mej.. haha:) Love you!

Idag har jag hela förmiddagen haft en man här från telia. Mellan sympativärkar och kaffedrickande, har jag alltså haft en man här som har sprungit runt i huset med en makapär som pepet till där våra teleledningar går. Vi har skaffat bredband.. Jodå, även här på vishan kan man ha bredband! MEEN ledningarna som går in i huset verkar vara lika gamla som huset själv! Han mätte och mätte, där emellan körde han iväg med sin bil och gjorde gud vet vad, för att sedan komma tillbaka för att mäta lite till. Han kom till slut fram till att dom fick ta en ny ledning in till huset och det skulle telia komma och göra inom några dagar. Tydligen går vår befintliga ledning ner i marken här på vår gräsmatta, men sen tar den slut, förmodligen ett brott någonstans.

Jaja, mitt nästa problem, var ju att berätta detta för barnen som typ bjudit in halva klassen för att spela på det nya braiga trådlösa nätverket.. nä, det blev inget med det och nu är dom ute på studsmattan istället! Så även det gick smärtfritt alltså!

Höll på att glömma att säga att jag färgat håret oxå denna förmiddag, här ligger vi minsann inte på latsidan (inte idag iallafall)

Hoppas ni alla får en bra eftermiddag!

Pussar och kramar till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snuttan!
Du är ju för gullig!
Vad fint du skriver om mig, tack!!
Lite väl full rlle här i dag men ringer dig i morgon!!!!!!!
Vi MÅSTE prata!
Stora Kramar in fina vän!
Kram Susse!