fredag 6 maj 2011

Kass!!

Ja, det är nu ni ska berätta vilken erbarmlig idiot jag är!! Jag grävde ju som sagt igår.. och idag är jag kass! Har ont, vanligt ont + träningsvärk (skönt att veta att man har några musklier kvar iaf) Hann inte ens göra klart, har inte grävt färdigt, inte planterat och inte täckbarkat. Chrille ska jobba imorgon så han kan inte göra det, så det får nog stå och se sorgligt ut någon dag till.

Igår kväll blev Casper sjuk. Feber, hosta och han gick och lade sig vid halv 7 tiden på kvällen, alltså var han riktigt kass! Han är hemma från skolan idag och har bara legat på soffan och tittat på tv. Det är så synd om honom, om man tittar i halsen så finns det knappt något mellanrum mellan mandlarna, så svullna är dom. Sen har han jättesvårt för att ta tabletter (även när halsen inte ser ut som den gör) så nu funderar jag på att åka till apoteket och köpa flytande till honom. Jaag börjar oxå känna mej kass, kan inte riktigt avgöra om det bara är från igår eller om jag oxå håller på att bli sjuk. Värk i kroppen och allmän sjukdomskänsla. ja, ni hör själv hur synd det är om oss:)

Mitt i lunchen ringde Eddie hem och sa -du mamma, kan du komma ner till skolan med pengar till mej när jag slutat?
-jaha, varför då?
-jo, för jag, Filip, Isak och Lennart (Filip Lennartsson kallas Lennart eftersom det finns två filip) vi ska åka till Staffanstorp och handla godis och så..
Jag bara skrattade, vad i tusan ska ni i staffanstorp för att handla godis, det har vi ju här nere i byn, typ jämte skolan. Men det var redan bestämt, till staffanstorp skulle dom. Blir dyrt godis det!
-jag ringer när du kan hämta mej i byn!
Jo jag tackar ödmjukast! Skulle inte förvåna mej om dom glömmer att hoppa av i s-torp och landar i lund istället.. men dom är ju endån 12 bast och har mobil allihopa, så jag får väl ta det lilla lugna och låta honom fara på utflykt!

Nu ska jag gå och lägga mej en stund, jag är så sjuk så sjuk så sjuk;)

Ha en bra fredag alla kära vänner!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej detta är den ruttna sillen som skriver , ha ha!
Du är för gullig min gumma, tack för värmande komentarer!
Men oj vad tråkigt om ni ska bli sjuka, det behöver du ju inte! Nä du ska va frisk , kry o pigg.
Ska jag skicka ner Lars o fixa rabatten till dig, han är ju bäst på det, ha ha!
Nu ska vi snart äta grillat , ska bli gott nu är jag hungrig som en tokig bäver!
Kram på dig hjärtat!