torsdag 5 maj 2011

Täckbark!

Här ska täckbarkas! Är så oändligt trött på mina få rabatter och att där alltid finns ett och annat ogräs. Det ska bli ett slut på det nu! Skiten ska grävas upp och sen ska det täckbarkas tänkte jag. Köpte några fina perenner oxå som ska ner. Det kommer nog att bli fint när det väl är klart!

Barnen kom precis hem, som vanligt är Tim här, en jättego kille och jag är glad att han är Eddies bästa kompis. Lite roligt när man tänker på detta, att dom kanske förblir bästisar genom hela skoltiden, att man får följa Tims uppväxt oxå. Tanken på att dom ska jaga tjejer och gå ut på disco känns ganska avlägsen än så länge, men tiden går så fort och snart är vi där. Jag är särkillt glad för att Tim är en lugn och trevlig kille, social och pratsam. precis en sådan kompis Eddie behöver! Alltså hoppas jag att övergången till tonåring går smärtfritt, för dessa två unga herrar och det ska bli ett nöjje att få vara med!

Annars har denna dagen varit som alla andra typ. Jag gör lite i taget och idag förgylldes förmiddagen med en timmes prat med Sicka! Du är go du, så du vet och jag längtar tills ni flyttar ner! Eftermiddagen förgylldes med ett samtal från min brossa Daniel. Vi får se till att träffas snart!
Sen flög jag iväg för att köpa täckbark. Fick hjälp av en snäll man i affären att lasta in barken i bilen, för det var rättså tungt. Här hemma sen kunde jag inte vänta tills Chrillan kom hem med att lasta ur det, så det har jag slitigt med nu.. får säkert känna av det sen, men vad fasen, nu är det ur bilen iallafall.
Nu ska jag och Casper gå ut och börja gräva lite. Bra att ha en hjälpreda med, han är stark för att inte vara äldre och springer glatt och med lätta steg och dumpar allt som ska komposteras i parken. Perfekt alltså!

Ni får ha en superbra dag, så hörs vi imorgon!

Pussar och kramar

3 kommentarer:

therese sa...

är det lönt tycker du att köpa perenner om du ändå ska ha täckbark över...;) kram på dig

Sicka sa...

Jaha men vad bra då gick ju den eftermiddagen och så får du ju så fint, snacka om envis att gräva med benet. Ja jag kan bara säga jag längtar åsså. Pyss Pyss!!!!

Anonym sa...

Vad duktig du är som gör fint!
Det blir säkert jätte bra!
Men du ska ta det lite försiktigt bruden!
Hör av mig sen i dag!
Krameli kram Susse