lördag 14 maj 2011

Lördag förmiddag!

Igår kväll åkte pojkarna till sin pappa och ska vara där hela helgen. Alltså är vi barnlediga och et är riktigt skönt faktiskt. Dom bestämde med sin pappa för ett tag sen att dom skulle komma varannan helg, så att dom kunde vara hemma varannan, då det är mycket med kompisar och sova över som gäller. Enda chansen till det är ju på helgen, alltså blev det bestämt så.
Chrille jobbar idag, så jag ska köra dit en sväng och titta. Kvällen är helt fri, så vi ska bara mysa, med massor av godis!

Igår pratade jag även med min fina Susse. Gud vad glad och lättad jag blev över att höra hennes röst! Dom hade precis kommit hem från BB och allt fungerade superbra! Hon var så trött så trött, hade inte sovit på 4 dygn, så jag hoppas verkligen att lillprinsessan var lika trött, så att hon fick sova, iallafall ett par timmar inatt. Som sagt, du har varit jätteduktig min vän och jag längtar efter att få träffa, både dej och det nya lilla tillskottet. Jag hoppas att ni har en skön och mysig helg i munka, nu kan ni slappna, det värsta är gjort:)

Den stora nyheten här annars är, att Julia har gjort slut med Filip! (Eddie har varit kär i Julia hela denna terminen, hon är snyggast i klassen) Nu kom ju nästa problem.. Han vill ju fråga om dom ska vara ihopa, men vågar inte riktigt, så detta älter vi fram och tillbaka.
En kväll kom jag upp på hans rum, för jag undrade vart han tagit vägen? Då satt han och pratade i telefon och viftade att jag skulle gå ut. När han sen kom ner frågade jag vem han hade pratat med så länge, Tim? Nej, det var Amanda.. Jaha, vad hade ni och prata om en hel timme?
-JULIA SÅKLART!
Ja, jag måste vara trög som inte fattade det!

Han har inte pratat om mycket annat nu på flera dagar och det blev ingen skillnad att han åkte iväg till sin pappa, för nu ringer han mej och messar istället.. hur ska jag göra mamma?? Jadu lilla älskling, vissa saker kan jag inte hjälpa dej med, det får du klara själv!
Forsättning följer!;)

Pratade med dr Fredrik igår. Jag trodde han hade semester, men han jobbade tydligen. Han frågade om jag hade gjort min pet-scan? Nope, svarade jag, har inte fått någon kallelse. Han blev näst intill galen får jag säga (han är världens lugnaste annars) Han kollade i datorn och hade tydligen skickat en beställning på undersökningen den 4/4 så det var ju ett tag sen.. sen har dom inte skickat ut en kallelse. DET FÅR INTE TA SÅ HÄR LÅNG TID!!!!! stackars dom på röntgen.. Jag fick i vart fall beröm, för att jag kämpade på och åt mina tabletter som en duktig flicka. Inom en vecka eller två skulle kallelsen komma nu, annars skulle jag ringa honom igen.
När man pratar med någon av dom, slungas man tillbaka i tiden igen och allt kommer upp till ytan, alla känslor. Jag vet inte om jag vill göra den här scaningen egentligen, jag menar vissa saker är kanske bättre att inte veta? Jag vet inte.. det är nog mest för att jag är rädd för svaret. Fredrik ville se resultatet av scaningen inan han satte igång med strålningen. Han och alla andra vill såklart veta exakt vad dom har att göra med. Det kommer inte att bli roligt, det är ett som är säkert! Inget är roligt i den här branchen!

Nu ska jag snart bege mej till tomelilla!
Ha nu en bra lördag, alla fina människor!

Pussar och kramar!

1 kommentar:

Sicka sa...

Vad sött Eddie är med sina kärleksbeymmer när det verkligen gäller är det mamma vi snackar med, coolt. Och nu till din rädsla lika bra att det görs så att du kan få känna en lättnad sen i stället för att gå och grubbla, det om nåt tar kål på människan. Lotta gumman du har redan vissat för hela världen att du är en kämpe du kommer att klara detta men sån glans. Du är bäst mitt hjärta. Mys nu i massor STOR KRAM bästa kusinen.