torsdag 30 september 2010

vaccination-check!

Kom precis hem från veterinären och där var folk kan ni tro! Han har sin klinik hemma och "väntrummet" var på hans gräsmatta (det lilla han hade inomhus var pyttelitet) så många hade kommit för att vaccinera sina djur ikväll. När det väl var vår tur att sitta ner i det lilla väntrummet inomhus, gick precis en rottweiler med matte in till veterinären och just när jag tagit ut Maija ur buren, hördes ett jättebrak och rottisen där inne kastade sig mot dörren, både matte och veterinären där inne skrek! herregud vad rädd jag blev! Ett par gånger hoppade han mot dörren, uppenbarligen hade han blivit rädd och försökte ta sig ut och jag var sketarädd! Speciellt dom hundarna har jag respekt för, det finns säkert dom som är hur trevliga som helst, men om dom blir rädda vet i tusan.. Jag var i vart fall nära att hoppa upp och ställa mej på bänken med Maija i famnen och man såg att övriga 4 hussar och mattar tänkte samma tanke!
När det väl var Maijas tur, gick det hur bra som helst. hon hälsade snällt på den dumma farborn och blev nog mest förvånad när det stack till i nacken. Duktig flicka! Hon försökte åtminstonde inte forcera dörren och hon varken bet veterinären eller gnällde, så man får vara nöjd med detta besöket. Vägde henne oxå, hon vägde 2.1 kg.. hoppsan.. enligt ras-standard får dom väga max 3 kilo, som vuxen. Kan vara all leverpastej;)

Nu ska jag vara lite social med min älskling och kolla lite tv innan det är dax för jobbet!

Ha det så bra alla och var rädda om er!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Joppan sa...

Ja, igår va det riktigt skönt väder! På lunchen åt jag snabbt upp min mat & sen satte jag mig mot husväggen ute i solen. Den gassade så skönt att jag somnade. Sov nog en hel kvart :) Skönt att det gick bra hos veterinären!

Sv: Haha, där va du allt lite rolig! :D

Fredagskram