fredag 10 september 2010

Förkyld!

Idag är jag inte särskilt tuff.. Har känt mej lite hängig enda sedan vi kom hem från stockholm, och igår började näsan rinna och kroppen känns som ett blypaket. Har ont i halsen och hade förmodligen haft feber oxå om jag inte proppat i mej ipren.. ja, jag vet att det inte är bra, men jag har inte riktigt tid att ligga sjuk. I morse var jag emellertid helt färdig när klockan ringde.. halsen gjorde ont och jag kände mej riktigt kass. Barnen skulle ju till skolan så det var bara att bita ihop och lämna dom. Körde sen till mamma och la mej och sov till klockan var 11... Maija sov oxå (jäkla tur det)

Nu ska vi snart bege oss, jag och lilla elvispen (som inte är trött längre) vi ska handla lite mat och lite godis till fredags myset. Killarna slutar kl 14, men bara Eddie ska med hem. Barnens pappa undrade om inte någon av dom kunde vara hos honom ihelgen och när jag frågade dom, sa Eddie direkt att det får Casper vara, jag ska hem! Jaja.. Cappe verkade inte ta illa upp, han är lika gärna hos sin pappa som han är hemma hos oss, men med Eddie är det värre. Får han välja vill han vara med sin mamma!

På månag ska jag jobba är det tänkt, men vi får väl se hur detta utvecklar sig i helgen, jag orkar helt enkelt inte jobba om jag inte är bättre. Helgen ska i vilket fall gå åt till att vila och mysa, så förhoppningsvis är jag piggare igen när det blir dax för T-jouren!

Jag vet att ni är flera som undrat när vi ska fira Chrille och Casper och det blir den 25/9 på eftermiddagen någon gång. Vi har haft lite svårt att få till en bra tid, då det varit mycket med jobb och bröllop osv.. men den 25 smäller det och då är ni hjärtligt välkomna! skickar ut ett mail till er oxå för säkerhets skull, alla läser ju kanske inte min blogg.. eller;)

Hoppas att ni får en underbar dag trots regnandet!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Joppan sa...

Tror inte jag kan den 25:e. Jag ska egentligen jobba, men tänkt byta helg, så jag kan gå på Öppet hus i Östra med lite gamla klasskompisar. Sen på kvällen har Fia fest... Men vi får ses en annan dag! Puss puss & krya på dig