måndag 13 september 2010

Då var det måndag igen..

Jaha.. då var det måndag igen, helgen går alldeles för snabbt tycker jag!

Har lämnat Eddie i skolan nu på morgonen och på parkeringen träffade jag en annan mamma (lilla Ellens) hon heter för den delen oxå Lotta. Vi brukar prata lite och idag frågade hon -kör du oxå med barnen från Lund? ja.. det gör jag, svarade jag. Jag gör oxå det sa hon! Va!! nästan skrek jag märkte jag, gör du? var bor ni någonstans? Det visade sig att hon hade börjat plugga i Lund och bodde numera i Dalby. Jag sa att det ju typ är 5 minuter från oss och vi bestämde på stående fot att vi skulle börja samåka till skolan! Bra va??!! Tänk så konstigt det kan bli, men så länge det är något bra, är jag väldigt nöjd:)

Förkylningen/infektionen är det sådär med. Somnade kl 21 igår och mår fortfarande riktigt kass i luftrören, det väser och piper (mest när jag ligger ner) och jag är livrädd för att jag ska få lunginflammation. Så något jobb blir det inte inatt, jag hade inte orkat jobba, jag är uppe max ett par timmar sen tar värken i kroppen över och jag orkar inte vara uppe. jaja.. det som inte dödar det härdar, sägs det ju!

Nu ska jag gå och nanna, men lilla Maija har förmodligen andra planer, just nu vaktar hon katten, som förskrämd sitter uppe i fönstret och hon ligger nedanför och bara väntar. Lydnaden är det väl si och så med, men tålamod det har hon!

Hoppas att ni får en riktigt bra måndag:)

Pussar och kramar

2 kommentarer:

Therese sa...

Va trist att du fortfarande känner dig krasslig men kurera dig nu under veckan så att du kommer till helgen....kramen på dig

Johanna sa...

Skönt att kunna samköra. Det spar man både tid & pengar på! :)
Krya på dig! Puss