tisdag 28 september 2010

Tuffa dagar väntar

Tuffa dagar bestående av jobb! Ska jobba 3 på rad nu och jag vet redan att det inte kommer att bli en lätt match. Var helt slut efter att jag jobbat helgen, då jag oxå har 3 nätter, det tog ungefär till torsdagen innan jag kände att jag var mej själv igen. Skillnaden är att efter den helgen hade jag ledig vecka, nu är jag bara ledig i helgen! Tror att jag inte riktigt kommit in i det än och att jag fortfarande har en släng av trötthet sen i somras, att jag inte riktigt hämtat mej mentalt trots allt. Men där finns inte mycket att göra, det tar sin tid att komma in i nattjobbet, jag var trots allt borta i 3 månader, så man får väl ge sig till tåls antar jag!

I morse var det dock tidig uppstigning och iväg med barnen till jobbet, sen hem igen för att sova. Det bästa med detta är att Maija oxå är extremt trött på förmiddagarna, så det fungerar rätt bra att sova när man ska jobba och har jobbat. Hon är en kvällshund och sover rätt mycket på förmiddagen och efter lunch, vilket passar mej utmärkt!

Chrille håller på att inventera på jobbet och det tycker han är såååå tråkigt, sen att hans närmsta kollega har varit hemma och vabbat idag och att han har fått jobba med Andreas (tysken) gör knappast saken bättre. Tysken är en mycket speciell människa, som klagar och gnäller på precis allt och då Chrille fortfarande är rätt ny på stället, känns det inte som om det är läge att säga rätt ut vad man tycker om någon.. än iaf! När den dagen kommer tror jag tysken kommer att dra sig tillbaka till sin egen monteringsgrotta:)

Ha nu en bra tisdag allihopa!

Pussar & kramar

2 kommentarer:

Joppan sa...

Det ska nog gå bra på jobbet ska du se. Stackars Chrille som får va med tysken...

Sv: Du é visst en pingla, så säg inget annat! :) Det é Peters kompis i Lund som ska fota mig. Saknade dig med, men jag få helt enkelt träffa dig en annan dag! Puss & Kram

Sicka sa...

Gumman du verkar ha det kämpigt, då vill du knappast höra vad jag gjort men jag säger det i allafall. Utbildning i dag som avslutades med en ansiktsbehandling, gött. Vi måste höras kommande vecka o ventilera litta. Kram på dig snäckan!!!