måndag 27 september 2010

Ny vecka, nya möjligheter;)

Berättade härom dagen att det hänt en liten olycka i helgen.. Jo så här var det.. Barnen, eller Casper och Andy har pratat om att byta rummen, Andy skulle flytta ut i gästrummet, som Alexandra har sovit i när hon varit hos oss och Cappe skulle ta Andys rum. Vilket jäkla tjat det har varit om detta då.. i fredags kväll hade dom dock bestämt sig att idag ska detta ske!! Fredag kväll som är mysdag nr 1! icke!hujeda mej vilken röra det blev!

Jag sa till dom att ni får sköta det själv, men att vi hjälper till med dom tunga grejorna. Sagt och gjort började dom flytta runt på pinalerna. På kvällen körde jag och Chrille ner till byn för att handla fredagsgodis till oss alla och när vi kom hem vart det rent tomt på barn på gården.. Jag såg ju emellertid rätt kvickt att en ruta i Andys nya rum hade gått sönder. Chrille började svära direkt och blev tokilsk för att dom pajjat rutan och började leta reda på skärvorna (fönstret är spröjsat, så det var en liten ruta som klirrat inte hela fönstret) Jag gick in och där stod 3 barn som var helt vita i synen, Cappe var blekast och helt hysterisk! Kolla mamma, du måste stoppa blodet sa Eddie.. Casper hade skullat öppna fönstret för att vädra och eftersom dom blev målade förra sommaren och inte varit öppna sen dess, gick detta sådär. Så vad gör man? jo, man trycker med handen på glaset lite och PANG där var handen igenom! Han hade dock skurit sig rätt djupt, precis över handleden, så det kunde slutat bra mycket värre. Mamman tejpade ihop såret och bandagerade det så bra det gick. För att jobba inom vården har jag förvånande lite omläggningsgrejer hemma!

Det slutade med att Chrille fick berättat för dom att det varit idiotiskt att trycka med handen på rutan och Casper, som mer eller mindre aldrig tar till sig negativ kritik fick mer och mer färg på kinderna, och flyttandet kunde fortgå!

Långt om länge var dom klara och dom fick sorterat en massa grejer som dom inte längre ville ha, så slutet gott allting gott!:)

I lördags hade vi kalas som jag skrev härom dagen och igår söndag, var vi en sväng hos B-G och Lena och pratade och fikade på en jättemumsig icke kalorisnål äpplekaka. Bra för min kropp, den gillar fett!

Just nu är jag hos mamma och väntar på att barnen ska sluta skolan. Jag känner mej riktigt duktig, har både besiktigat bilen och tvättat den!

Ikväll blir det mys, för sen ska jag jobba 3 nätter, så det gäller att passa på att umgås med sina kära när men är ledig!

Ha nu alla en riktigt mysig måndag, vi ses på jobbet imorgon ni som ska jobba!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Joppan sa...

Fy att flytta om en fredagkväll... Ja, det där kunder verkligen gått riktigt illa :S