måndag 6 september 2010

Sofie+Linnea=Finea

I helgen var vi som sagt på bröllop i huvudstaden och här är en bild på mej och min allra finaste älskling innan vi skulle gå ut till den väntande taxin.

Här står hela vårt glada skånegäng utanför festlokalen. Alla skulle samlas där, för att sen gemensamt gå upp till själv platsen där Sofie & Linnea skulle vigas.


Platsen dom valt ut heter liljeholmen och låg högt belägen, med utsikt över nästan hela staden kändes det som. En mycket vacker plats, som passade perfekt för 2 mycket vackra människor! På bilden ovan, kommer näbbarna, Linneas dotter Isabell och Linneas systerson. Tärnor var Sofies syster Therese och Linneas mamma Gunilla.


Här kommer självaste brudparet, vackra, underbara finaste Sofie & Linnea




Vigselförättaren var av något udda slag.. mycket trevlig och sympatisk, men hade något svårt för att hålla isär namnen på dom. Sofie blev Anna-karin som är hennes mellan namn och Linnea blev Sofia, men efter mycket skratt från publiken och brudparet själva, blev endån det väsentligaste sagt.. JA jag vill ha dej som min äkta maka!!



Alla hade röda ballonger i handen under vigseln och när den var klar släppte vi alla dom och dom flög ut över stockholm.




Här står fyra grabbar och dricker skumpa och beundrar utsikten..
från vä. Emil, Jesper,Daniel och Chrille








Middagen och festen hölls i en närliggande festlokal, även med den underbar utsikt. Här är en bild när dom ska skära tårtan.



Såklart var det inte en brud och brudgum på tårtan, utan två brudar!



Här hålls det tacktal till alla som kommit för att dela deras dag!




Mamma & Kjell lika kärvänliga som alltid!



Mamma & Linnea tittar på något under bordet verkar det som..


En och annan drink slank ner..




Jag och brossan



Finea danser en något annorlunda brudvals.. You go girl!!!



Daniel & Jenny hade fulla glas hela tiden..;)



Den här mannen (min andra brossa Jesper) hade mer än fulla glas hela tiden, som synes:) Som vanligt var det full fart på honom.. ja, det är svårt att beskriva för er som inte var med.. Charmtroll nr1, med en stor portion underhållning!




Ja.. finns inte mycket att tillägga.. du förgyller alltid Jesper!
Om inget annat får han en annan att känna sig riktigt städad och nykter;)
Vi har haft en helt underbar helg i Stockholm, lite drygt med transporten, men med roligt och gott sällskap går precis allt!
Tack Finea för att vi fick vara med och dela er dag!
Bröllop är något av det finaste jag vet och hela lördagen genomsyrades av kärlek och glädje. jag är så glad att Sofie har träffat Linnea och att hon har hittat rätt i livet, man behöver bara titta på henne för att förstå hur lycklig hon är. Ni förtjänar all lycka i världen och jag är övertygad om att ni kommer att få just det!
Love U!!!
















2 kommentarer:

Joppan sa...

Kul med så mycket bilder & Jesper visar som vanligt sina tänder. Jag dör av skratt!! :)
P.S Har klickat hem en proffskamera idag. Dyrt som tusan, men värt varenda öre. Jag vill fota dig, Crillan & barnen nån dag sen. Puss puss från Joppan

Sofie sa...

Hej Loppan!

Vilka fina bilder du har lagt upp!
Det var såå roligt att ni var där med oss på vår bästa dag! <3

Hoppas vi ses snart igen!
Kramar