torsdag 29 juli 2010

torsdags kväll..

Torsdags kväll och jag är fortfarande utmattad efter tosselilla. Vet inte om det är mitt allmän tillstånd eller om konditionen fortfarande är urusel, men sleten är jag.. Igår gjorde vi ingenting, var bara hemma och jag grejade lite i trädgården, på kvällen grillade vi och det blev en relativt tidigt kväll.

Idag har vi varit på nova lund och handlat. Vi gick igenom Andreas garderob imorse och kom fram till att han hade ett par shorts och ett par byxor som passade.. tröjor hade han gott om, men resten såg han ut som en förvuxen bebis i. Vi for iväg för att inhandla lite nya jeans, ett par mjukis brallor blev det oxå.

När vi väl var hemma cyklade killarna en runda och nu sitter Eddie & Andy uppe på Andys rum och gör gud vet vad, Casper är ute och går med hunden i hällande ösregn, Chrille är iväg en sväng med B-G och jag sitter vid datan, snart ska jag flytta mej till tvn.

Inget roligt har alltså hänt och det är rätt skönt att man bara kan ta det lugnt och koppla av lite. I morgon får vi väl hitta på något igen, då har vi samlat kraft till en ny utflykt!:-)

FÖRSÄKRINGSKASSAN.... jag skulle kunna skriva en avhandling om hur dumma och idiotiska i huvudet dom är. Pratade med dom förra veckan ang mina pengar (som inte har kommit) Mitt senaste sjukintyg kom in till dom den 12 juli, sen har dom en behandlingstid på 30 dagar.. ja, ni kan ju tänka er! Jag ringde i vart fall dit, då jag undrade om jag fick några pengar nu till den 27e?? Nope svarade kärringen där och drog hela radängan om behandlingstid osv osv.. Efter den 12 augusti är ditt ärende klart och några dagar efter det kommer din sjuklön! Jaha, sa jag, men räkningarna ska ju betalas typ den 27.. hur löser man det då? jag har ju en j***la tur som inte är själv, Chrille har betalat min del oxå, men tänk på dom stackarna som inte har någon?
Jag ska ha pengar från dom, sen runt 24 juni, så det är ju lite pengar vi snackar om. men innan alla papperna var på plats och dom skickat ut en blankett om att jag ansöker om sjukpenning och dom fått den tillbaka stod vi alltså på datum 12 juli. Hur f**n kan dom vara så slöa? folk behöver ju sina pengar och SÄRSKILLT när man är sjukskriven, då man får ännu mindre än vad man är van vi. Jag var så förbannad, men tantan hade endån godheten att notera att jag hade ringt, det kanske skyndar på det hela lite sa hon.. Så det säger du! Tänk om jag inte hade ringt då, tänk på alla dom som snällt tiger och väntar?! jaja, det hjälper inte att älta detta, pengarna kommer inte snabbare för det, men är det inte ett konstigt system?

Nu ska jag hoppa in i soffan och äta en massa godis innan Chrille kommer hem igen och lägger beslag på både fjärrkontroll och godis:-)

Pussar & kramar

3 kommentarer:

crille sa...

det är som det sägs, gumman..
-: i regnet och rusket kan mycket kännas deprimerande, men man måste också se det man har, då saker kunde vara mycket värre. Du har ju en trevlig man, det sägs du gillar, så bara en sådan sak borde ge dig glädje, samtidigt har ni ju bra dagar varje dag."
Jag tycker vi sticker en runda nu, gumman och lämnar barnen ensamma 10min, så åker vi en tur, hand i hand..pyss pyss

Lottaloppan sa...

Ja, d e tur att jag har dej älskling:)Vi kan väl mysa du och jag, som innan idag när vi sa till barnen att vi skulle köra och rasta hunden.. rastningen bestod av en fika hos Asta och Göte, handla mat i lugn och ro UTAN barn:-) Love u och tack för att du är du! pyss pyss

crille sa...

det är så sant..
barn eller ej, men man behöver ta sig sina 5 minuter att mysa med varandra och få lite egentid och bara få finnas och göra ingenting..
Denna lilla stund, tror jag, ger mycket i efterhand, när man känner och vet var man har varandra och att man känner hur bra man har det,då det inte alltid hinns med att känna efter..
Vi kan konsten att mysa till det, gumman