onsdag 21 juli 2010

Idag blir det ett snack med drA

Ikväll halv 5 ska jag ringa till Anders för att höra vad dom kommit fram till på konferansen, ska både bli intressant och lite nervöst. Vet ju inte alls vad dom bestämt, men i vilket fall ligger min närmsta framtid i Dr Mikaels händer, vad han kommit fram till och vad han har bestämt. Jaja.. det är långt tills klockan är 5, så jag ska inte tänka mer på det nu!

Casper har varit hos mormor hela veckan, lugna gatan har det varit här och jag och Eddie har bara varit hemma och myst. Igår kväll grillade vi och Eddie och Chrille hade ett mycket intressant samtal om hur el blir till.. jag föll ur när han började prata om magnetfält, spänningar och rörelser, men Eddie tyckte det var mega intressant. När vi var och tankade tidigare på dagen såg han ett vindkraftverk och undrade hur det kan bli ström av vinden.. hmm.. sa jag, fråga Chrille, för mamma kan väldigt mycket, men inte just det. Tur att Chrille är som han är, han tycker inte att någon fråga barnen kommer med är ointressant, utan tar tid på sej att förklara så att dom förstår. Sen hade dom springtävling här i trädgården och Eddie tjänade 20 kronor på att äta en sockerbulle utan att slicka sej runt munnen.. känns som att jag är rent underminerad av killar och killsaker här, men det är jag så gärna så gärna.

I tisdags kväll hyrde vi film, Sherlock Holmes, den var riktigt rolig och jag kan rekomendera den även till lite äldre barn, precis lagom spännande och ganska komisk. Eddie mös med mej och Chrille i soffan mumsandes på en påse godis och sa, vad lugnt och skönt det är när man är själv hemma.. jadu Eddie, vi har haft riktigt mysigt dessa dagarna!

Idag ska vi greja lite i trädgården, lagom väder för det. Sen får vi se, kanske det blir ett kvällsdopp om det fina vädret håller i sej tills ikväll.. efter att jag pratat med A såklart.

Ha en bra dag för det ska vi ha!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Johanna sa...

Så mysigt ni haft det! :) Hoppas du får bra besked. Kram