torsdag 22 juli 2010

Sååå jäääkla skönt!!

Jag slipper efterbehandling! I nu läget är det inte aktuellt och jag tror Dr A och jag var lika glada igår kväll.

Klockan halv 5 ringde jag upp honom och han svarade typ efter en signal, så jag kom nästan av mej.. flera gånger tidigare har han både klabbat med att tappa telefonen och spillt kaffe över den, just som han svarat. Jag brukar då vanligtvis höra hur han pratar och skrattar åt sig själv innan han svarar, ja det var Anders här.. Och han är kirurg! man undrar hur mycket han tappar i op rummet? jaja.. i vilket fall var han väldigt glad över att kunna meddela att det inte blir någon efterbehandling, onkologerna och Mikael hade varit rörande överens att min kropp skulle slippa det. Istället ska vi ha täta och nogranna efterkontroller för att se till att skitet håller sig borta! Garantier finns inte, men har men någonsin det här i livet? Man får ta det som det kommer och just nu pustar jag bara ut efter detta beskedet, som känns som det mest positiva jag fått på länge av dom grabbarna!

Det kan tyckas som att jag nekar mej själv att bli 100% frisk eftersom jag är glad att slippa behandlingen, den hade ju trots allt gjort att jag hade varit safe med att det inte kom tillbaka i lungan. Men jag har fått väldigt bra förklarat för mej och jag litar på mina läkare, det är dom som vet bäst, vi andra är bara statister i deras vardag! Nu är istället planen att ha täta kontroller med ct på lungorna för att upptäcka skitet i väldigt tidigt skede. Skulle det upptäckas något, gör man ju det innan det är stort och då blir det aktuellt med strålning, för att få död på det och slippa genomgå en stor operation till. Alltså, man väntar med strålningen och förhoppningsvis är det bra här och nu och jag slipper både strålning och operationer i framtiden. Man kan inte sticka under stol med att det är skadligt att strålas "för säkerhets skull" och jag håller med dom fullt och fast att det är bättre att slippa tills den dagen där är något att stråla, vilket blir typ aldrig!!

Igår kväll kom Mamma, Kjell och Casper inom, då dom varit och hämtat möbler till uterummet i skivarp. Vi fikade en stund, sen skulle dom bege sig hemåt igen. Casper skulle inte bli hemma, han skulle vara kvar hos mormor, men han skulle ha med sin crosshjälm, för han skulle åka fyrhjuling med min lillebror Daniel. Hjälmen samt hans glasögon åkte med till östraljungby. Efter några timmar kom ett mms från mamma, där det stod, här ser du din son, när han cyklar runt i byn.. han hade mammas stora damcykel, sin crossahjälm på huvudet + glasögonen.. detta ekipage måste ha sett väldigt knepigt ut, för resten av invånarna i östra och jag kan tänka att alla har tänkt, men herregud, vems unge är det??

Idag ska jag och Eddie iväg, han ska köpa present till sin pappa som fyller år på lördag. Jag antar att han vill till Nova, så han kan kolla grejer till sej själv oxå:-) Så det är vad vi ska göra idag!

Ha det så bra idag och tack för alla tummar som hölls igår, det hjälpte tydligen;-)


4 kommentarer:

Johanna sa...

Härligt att höra! Jag träffade Doddo & Cappe idag på lunchen :) Hoppas ni haft en fin dag! Kram

Jenny sa...

Det var skönt att prata med dig igår och höra det goda beskedet=)
Jodå, Casper har varit här flera gånger och snackat. Igår körde Daniel en stor runda med honom och sedan fick vi gräset klippt mot en liten peng, tack Casper!
Ses i kväll! puss

Anonym sa...

Det var i Skurup

KJELL

Loppan sa...

Haha.. jaja.. skurup.. nästan samma;)