tisdag 6 juli 2010

Besök av kusinerna!

Igår var mina kusiner här, Jessica och Josefin. Jessica som bor i Stockholm med sin familj, har jag inte tillfälle att träffa så ofta, så det var jättemysigt att dom kom igår. Dom hade köpt bullar med sej, så vi fikade där ute i det fina vädret, skrattade en hel del, pratade en hel del och fikade lite till, Eddie hade dessutom gjort en jättegod kladdkaka, som blev väldigt uppskattad! Tyvärr glömde jag helt att ta kort på mina rara kusiner, så bilder på hela kalaset finns inte tyvärr!! Höll på att glömma en viktig detalj.. jag fick en riktigt najs goooodiebag, Sicka jobbar som hudterapeut på NK och hade plockat ihop en hel del grejer som var från henne och Jossan:-) Jag säger bara, att jag kommer att bli slät och mjuk som en babyrumpa och rynkorna kring ögonen är snart ett minne blått!! Shit vad snygg jag kommer att bli, eller snyggare menar jag!

Chrille jobbade sin första dag på sitt nya jobb igår och kom hem alldeles utarbetad, han har ju inte jobbat på länge nu. Men dom verkade ha varit snälla vid honom och hela dagen hade gått bra, bortsett från att det var väldigt varmt inne i hallen där dom befann sig. Bra jobbat älskling, dom behöver förmodligen dej, mer än du behöver dom och jag ska visa mej storhjärtad och låna ut dej;-)

Eddie följde med hem igen, efter att ha spenderat lördagsnatten hos sin pappa, Casper stannade. Tyvärr har Eddie dragit på sig någon maghistoria, som inte vill ge sig riktigt, han har jätteont i magen och ligger mest framför tvn, idag är han dock något piggare, men roligare kan man ha på sitt sommarlov, stackars liten!

Dagarna är lite trista och långa nu när Chrille har börjat jobba igen.. kan inte riktigt ta mej för något, men en sak jag måste göra i dagarna är att klippa katten. Herregud vad långhårig han är! Han brukar få följa med ut på altanen, när dörren är öppen och han går sällan längre, men vad mycket skit det samlas i pälsen, den måste bort + att han måste vara rätt svett i detta vädret.

Idag har jag pratat med min kära svägerska Jenny en liten timme, tack för det gumman! sen skulle jag klippt katten, men kunde inte riktigt hitta motivationen till det, dammsugade istället, det behövdes bättre ansåg jag. Sen har vi inte gjort mycket, Eddie har legat på soffan och jag i sängen och läst, men vad gör det, jag är ju sjukskriven!;-)

Imorgon är det tänkt att Eddie ska på kalas hos Simon, men vi får se om han är bättre, han vet inte riktigt om han vill gå, så vi får väl bestämma det imorgon och se hur landet ligger.. hoppas att han är bättre!

Nu ska jag återgå till att vänta på att klockan ska bli 4, så Chrillan kommer hem och under tiden ska jag fortsätta med min bok, som är mycket bra!:-)

Pussar & Kramar till er!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Tack själv för timmen som gick=)
Kul med besök av kussarna och riktigt nice att få fina hudprodukter som man annars inte unnar sig tyvärr. Hoppas Eddie kryar på sig så att han kan gå på kalaset. Ps, snart är klockan 4!! puss

Johanna sa...

Trevligt med besök av kusinerna & lyxigt med hudprodukter! Hoppas Eddie blir bra, så han kan gå på Simons kalas. Kram kram

Daniel sa...

Jahadu loppan, nu jobbar man inte längre i lund utan i sveriges armhåla(Malmö). Så nu får vi se hur ofta ni får äran att bjuda mig på middag:)

susanna sa...

hej loppis!
kram kram

Anonym sa...

hej loppan. kram

susanna sa...

hej igen min vän!