söndag 18 juli 2010

Slappesöndag trodde jag..

Jag trodde att det skulle bli en slappesöndag, då vi inte hade något planerat. Tji fick jag.. Crossabanan har hållt stängt dom sista 2 veckorna pga att det varit så torrt, dels för åkarnas skull, men oxå för dom boende runt omkring, det dammar en del kan jag säga. Men som av en händelse, när vi satt här vid köksbordet och killarna åt en sen frukost kom väl en bil med en cross på släpet och körde förbi. In och kollade på hemsidan, mycket riktigt höll dom öppet idag eftersom det kom så mycket regn i lördags. Eld och lågor blev en viss herre i detta huset, så allt packades och lastades och iväg till banan det gick i en vänster. Andreas och Eddie bara suckade på frågan om dom skulle med.. nääää, det är ju hur tråkigt som helst, vi blir hemma! Casper körde 1 1/2 timme tilsammans med en annan kille som oxå hette Casper. Riktigt bra gick det och efter att ha mätt sig med varandra och tävlat inbördes (där Cappe var snabbast enligt honom själv) hade dom fått upp bra fart och Casper var nöjd, så då kunde vi köra hem.

Väl hemma kom Ario och fikade en stund, riktigt roligt att se honom, har inte sett honom på hela sommaren, en riktigt mysig eftermiddag har vi haft.

Sen kom dom äldre pojkarna på att dom ville och bada.. vi hade ju varit iväg med Casper tills en bit in på eftermiddagen och var rätt trötta men det kändes lite taskigt om vi skulle sagt att vi var trötta på att flänga.. Sagt och gjort åkte vi till stenbrottet, där dom knappt badade för att det var för kallt! För kallt skrek jag nästan, tacka katten för det, klockan är halv 6, men ni skulle tvunget iväg och bada, så nu BADAR NI! Dom badade en stund, typ 30 minuter, sen bar det av hemmåt igen. Chrille gjorde spaghetti och köttfärsås, det var riktigt gott med mat då kan man säga. Nu är jag helt slut, har inte vilat på hela dagen, men har man aktiva killar är väl det ett pris man gladeligen betalar!

Nu kallar snart sängen, men först ska jag trycka i mej lite glass med kolasås:-)

Natti natti sleep tight, don´t let the bedbugs bite.. hörs imorrn!

1 kommentar:

Johanna sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Hoppas du får vila lite idag istället! :)
Kram kram