onsdag 30 juni 2010

Onsdag morgon och jag kan inte sova!

Bilderna kommer in huller om buller, men detta är från i måndags när killarna var iväg och skateade. Har inte lärt mej än hur jag ska lägga in bilderna, den nyaste lägger sej automatiskt överst..

Cappe kör gocart i trädgården:-) Tur att vi har så pass stor plats med tanke på allt som försigår här.. är det inte crossen det ska sprättas med så är det gocarten och mamman i familjen är överlycklig..;-)
Ovanför är en bild från i söndags när våra goda vänner B-G och Lena var här och grillade, jättetrevligt OCH jättevarmt var det!



Eddie bakade dagen till ära en kladd kaka.. ja.. ni som känner mej vet att jag hatar barn och snaffs och kladd i köket, men jag veknade, då han var så påstridig.. ja, sa jag, du får väl baka då, MEN du får greja själv, jag går härifrån så jag slipper se det, och allt ska vara städat och i diskmaskinen när du är klar!!!! ja ja ja sa han.. Men faktum är att när kakan var klar, såg köket ut som det gjort innan faktiskt! Riktigt god blev den oxå, så den kan han få baka fler gånger, bra jobbat Eddie!!:-)



Igår fortsatte värmen och solen att steka oss. Jag har haft lite frossa och mått lite kass dom senaste dagarna, den förstoppade magen är ett minne blått om man så säger.. Jag tror att jag inte riktigt tålt värmen, har varit varm och mått illa OCH förmodligen druckit för dåligt. Men idag känns det bra igen, tack och lov! Imåndags var vi i vart fall i malmö för att hämta Andreas. Killarna ville tvunget inom en skatepark, som ligger i västra hamnen, jättefin var den verkligen. Många ramper och hopp och många många många barn som hoppade och flög på kors och tvärs! Casper hade ingen skatebord denna gången, så han tittade bara på, men Eddie och Andreas åkte för fullt!



















trött blir man av att inte va riktigt kry, men inte för trött för att snacka i telefon;-) Jag tror att dom senaste dagarnas bakslag berot på värmen, samt att vi har haft en del att göra, hämta och lämna Andy i mallmö, samt att killarna velat hitta på lite grejer och jag har inte kunnat/velat vila. Som sagt att vara sjuk är inget jag är bra på, ta det lungt ligger inte för mej på något vis, men det staffar sig i längden och nu dom kommande dagarna ska jag bara ta det lugnt.
Idag vaknade jag som sagt tidigt.. klockan 7 kunde jag inte ligga mer, så j****a trist!! Egentid på morgonen har jag gott om, ifall någon behöver låna;-)
Igår kväll ringde Ronny från lungenheten och ville prata om mina provsvar. Bägge förändringarna var tumörer.. men dom matchade mina tidigare, alltså condro sarcom, så det känns ju väldigt skönt. Nu ska detta upp på konferans med onkologerna idag för att disskuteras hur vi ska gå vidare. I och med att dom jag hade på lungan var metastaser, kan det givetvis finnas fler i kroppen. Detta ska dom prata om idag, dels hur framtiden med läkarbesök ska se ut, dels hur vi ska göra för att kolla resten av kroppen och såklart hur ett återfall ska förhindras. Operationen hade i vart fall gått bra, dom fick med bägge tumörerna med god marginal och min anfåddhet och mina andningsproblem, kommer jag förmodligen att få dras med flera månader till upplyste Ronny mej om. Ikväll efter halv 5 ska jag ringa till Anders på hans kontor för att prata om vad onkologerna tyckt idag, så besked om det får ni ev ikväll, men troligen inte förräns imorgon. På något vis känns det som att börja om igen, undersökningar, röntgen, väntan på svar, psykbryt och ännu mera väntan.. väntan på att få besked på att jag är frisk som en nötkärna.. Vet inte riktigt vad jag känner eller vad jag borde känna, men en sak är säker, jag tänker inte ödsla energi på det här och nu, först ska jag bli frisk, eller friskare iaf:-)
Vi hade en riktigt mysig kväll igår, först kollade vi på Shrek den tredje med barnen och sen kollade vi fotbollen mellan Portugal och Spanien, tillsammans med chips och ostbågar:-)
Idag jobbar Chrille sin sista dag på tetrapak, ja, han har ju inte jobbat mycket dom sista veckorna, men idag ska han dit för att lämna in sin data och mobil mm.. trist att han inte är hemma, jag har vant mej vid att vi är lediga tillsammans, det har varit mysigt! På måndag väntar nytt jobb och då är ledigheten över. Tror och hoppas att han kommer att trivas på sitt nya jobb, om inget annat får han väl säga upp sig och vara hemma med mej igen..;-) skojade bara, hoppas såklart att det kommer att funka super!
Idag har jag och pojkarna inte mycket på agendan, jag ska vila som sagt. Hade tänkt åka ner här på badet en stund, men just nu är det jämnmulet här, så det får nog bli en annan dag. Rätt skönt att kunna vara inne och ligga och läsa utan dåligt samvete;-)
Pussar och kramar till er och hoppas att ni får en bra dag!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Skönt på nåt vis ändå att de matchade och de j-larna ska INTE komma mer nu! Förstår, (eller försöker i varje fall svägis) att samtalet i kväll och framtiden med undersökningar tär på psyket och orken. Man känner sig så hjälplös och liten i detta. Det finns liksom inget mer att säga än att vi finns här och om sagt skiten ska bort och hålla sig där!
Puss puss
(tur för dig du att du uppdaterade, fniss)Ses på lördag=)

susanna sa...

Hej gummis!
Du vet att jag tänker på dig och har full koll på cyckelvägen om det skulle behövas något organ.....
Sköt om dig nu!
Kram

Johanna sa...

Den nyaste bilden lägger sig överst. Du kan klicka på bilden o sen dra den dit du vill ha den. Tex dra understa bilden framför den andra bilden, så hoppar den dit. Bökigt, men det enda som fungerar...
Jösses med text. Redan glömt va jag läst, haha! ;) Nejdå... Gott med kladdkaka! :P
Vi ss på lördag! Puss o kram

Karin sa...

Det kan väl händelsevis inte vara midsommarhelgen som tog ut sin rätt i början på veckan???? Vila nu så du är pigg till lördag. Kram

Ulle A sa...

Det var ett tag sen vi åkte skateboard på skolgården i Össjö... Hoppas du mår bättre och bättre!

Kram Ulle