söndag 6 juni 2010

En mus i vårt hus!!!!

Vi skulle kört tävling idag, men eftersom läget är som det är, bestämde vi för ett tag sen att vi skulle göra ett uppehåll. Ingen av oss kan fokusera på tävling nu precis.. Jag måste opereras och återhämta mej först innan bilen kan komma på tapeten, Chrille känner likadant.
Idag var han iväg och kollade en stund iallafall och jag satte mej för att fixa denna nya bloggen.. Den gamla håller på att göra mej galen!!! Jag blir så förbannad när det inte funkar som det ska och jag har ju massor som jag vill delge resten av världen :-) Nu har jag iaf kommit så långt att jag fixat en ny blogg, så jag kan kommunicera med omvärlden.

Precis innan Chrille skulle komma hem, satt jag där ute och solade. Katta*** fångade väl en mus... OCH SPRANG IN!! sen släppte hon den bara där på golvet, den sprang såklart rätt in under bänken där vi har stereogrejerna.. jag blev smått hysterisk och tog hunden och gick ut i köket, för att invänta Chrille.. Ja, jag hann med ett panikslaget samtal till honom innan han kom hem oxå!!! Fy fasen vad äckligt, jag är egentligen inte rädd för möss, men inne vill jag inte ha dom! Katta***** brydde sej inte så mycket om musen efter att hon tagit in den, utan ville gå ut igen, trög katt! Chrille (hjälten i dramat) kom hem i vart fall och fick ut mus eländet, tack gode gud för det, hade fått sova där uppe annars inatt, så man inte riskerade att bli biten av en rabies mus..

Jag hatar att denna helgen är slut, det går alldeles för snabbt. Vill inte att det ska bli måndag, för då blir det snart tisdag osv.. Börjar få lite ågren för operationen nu, trodde det skulle gå några dagar till, men aaa nej, det gjorde det inte. Antingen vill jag stoppa tiden här och nu, eller vill jag flytta fram till typ nästa måndag, för då är det gjort! Den här veckan kommer det att gå mycket energi till tankar, oro och lite längre fram ångest, i hate!!

Barnen är hos sin pappa i helgen och det har varit skönt att ha lite egentid.. Eddie ringde igår och var helt förkrossad, han har inte pratat så mycket om operationen än så länge, men igår i vart fall hade han och Casper bråkat.. Cappe är en riktig tuffing och kan bryta ner Eddie i atomer på nolltid. Jag förstod efter en stund att det inte bara var bråket det handlade om.. han längtade efter sin mamma. Barnen har inte uttryckt så mycket oro, fast att vi har pratat mycket om just det, jag har berättat hur det kommer att bli med op och med sjukhusvistelse efteråt, därför att jag anser att ju mer dom vet, ju tryggare blir dom. Eddie grät i telefonen och vill komma hem, han sa att vi kommer ju bara att träffas måndag tis och ons sen ska du läggas in.. jag vill inte du ska till sjukhuset mamma, tänk om du dör.. Jag svarade att det lovar jag att jag inte kommer att göra och Eddie svarade att det kan du inte lova, för det kan man aldrig.. Nej det har du rätt i Eddie.. det kan jag inte lova och jag är rädd för att sövas. Jag är rädd för att inte vakna igen.. hur många dör under en operation, förmodligen väldigt få, men det skrämmer sketan ur mej endån.. Jag tror att det har att göra med sist jag opererades, jag fick lugnande och var helt borta, tills dom rullade in mej på op, då klarnade hjärnan till rejält och jag fick nästan panik när masken kom ner över munnen, jag var helt övertygad om att jag inte skulle vakna igen, den tanken sitter som berget och det är den enda tanken min hjärna förknippar operation med. Skräck att inte vakna!

Det måste göras det inser jag, men man kan alltid reflektera över hur det hade varit att slippa.. Jag anser mej som en stark person, som i normala fall inte är rädd, inte mörkrädd, inte rädd för att vi ska krocka när vi kör rally, inte rädd för att med jobbet vara på stan bland allt möjligt skumt folk, inte rädd för att det ska hända min familj något.. Min största skräck är nämligen cancer och den skrämmer mej mer än någon/något annat levande/dött väsen. jag är inte så tuff nu.. ni som känner mej vet att jag brukar vara det annars, tur ni inte ser mej, så jag förstör mitt rykte..;-)

Underbart med en ny blogg.. jag har mycket att berätta och dessa dagarna fram tills operationen kommer ni att få en bra inblick i mitt svarta hål, som börjar vidga sej! Kanske lite roliga grejer oxå, men just nu är behovet av att sova, vila, skriva, umgås med mina kära stort och det kommer förmodligen att spegla sej här.

Hoppas ni får en underbar söndagskväll, nu ska jag jaga liv i Chrille, vi ska grilla.. ovanligt va??!! :-)

Pussar och kramar

7 kommentarer:

Anonym sa...

På andra Blogspotadresser finns det så man kan välja Namn/URL (det e den folket ska skriva i), men det verkar inte finnas på din. Inte heller Anonym.. Skumt hörru... Jag har testat att bara kommentera med namn på alla, men det fungerar inte. Du måste ha klickat på nått i dina inställningar tror jag... Puss

Anonym sa...

Fy fan för möss.. Förstår att barnen e oroliga för dig. Det e vi alla. Men det kommer säkert gå bra!

hönan sa...

alla tummar som går att vika ihop hålls för dig Lotta!! Precis innan jag började på trygghetsjouren hade jag blivit opererad för cancer och jag överlevde alltihop men det tog på psyket.....fullständigt normalt att vara rädd.Sen är det så Lotta att vi vet att du inte är så tuff för är det någon som bryr sig om andra på jobb så är det du.Vi träter ju med kärlek inte elakhet!!!! Kram på dig Susanne

Loppan sa...

Tack Joppan!!! jag hade såklart INTE kollat inställningarna.. men nu funkar det!!! poss på daj:) Tack Susanne!! att träta med kärlek är du och jag bra på och jag tänker en hel del på dej oxå ska du veta!! Stora kram

Jessica sa...

Hjärtat!!!!
Helt normalt att detta tar på ditt psyke skulle du inte känna oro skulle du nog var onormal, ja ja jag vet att du är tuff och stark utåt men jag känner den lilla Lotta som är sårbar och inte så tuff alla gånger. Det här kommer du att klara galant jag ska pigga upp dig men lite sms hela veckan för jag kan ju inte vara där och tracka dig men mina tankar finns hos dig hela tiden, gumman. Ha en bra dag och låt inte "maran" ta över tankarna så hörs vi imorgon, kram på dig hjärtat/kusin i estocholmo.

Daniel sa...

Du vaknar, det kan jag lova. Skulle du mot förmodan fastna nån stans på vägen så kommer jag och hämtar dig!

Jenny sa...

Jag hade skrivit ett så långt och fint inlägg men kunde inte lägga till det. Detta blir ett test. Vill ändå säga... Snyft söte Eddie!! Ta hand om er alla, Poss poss