tisdag 22 juni 2010

Underbart väder!!

Vilket underbart väder att vakna till, svalorna flyger, solen skiner och man kan inte annat än vara väldigt glad! Idag kommer att bli en mycket bra dag, det känner jag i stortån!

I Söndags var min fina lillebror här, hans fina fru Jenny oxå, det var så mysigt att träffa dom. Dom hade fika med sej, paj och bullar, samt en liten present till mej.. frödinges kladdkaka!! najs!! Dom ska åka på semester till Cypern om några veckor, så vi passade på att kolla in taxfreen och både jag och Chrille beställde parfym. Dom gör rätt i att åka iväg en sväng, helt rätt! Hoppas att ni får en super semester och en mysig vecka tillsammans, det är ni så väldigt värda tycker jag! Jag blev såklart väldans trött efter ett tag, jag orkar inte vara uppe och social mer än en timme åt gången, men det finns lösningar på allt, vi öppnade helt sonika dörren mellan köket och sovrummet, flyttade sängen lite, så kunde jag ligga där och dom sitta i köket och sen fortsatte tjattret. Jätteroligt och mysigt! Precis när dom skulle köra kom mamma och Kjell med pojkarna.. Gud vad det var skönt att träffa dom igen. Dom hade köpt en fin bukett blommor och Cappe hade gjort ett litet armband med hjärtan till mej, dom är så goa och omtänksamma! Mamma och Kjell stannade några timmar, sen var jag helt slut igen! En supermysig dag trots trötthet, jag älskar att ha folk omkring mej!

I går morse när vi kom upp och skulle äta frulle, kom Eddie och Casper med ett brev som dom glömt lämna dagen innan, dom hade själv skrivit och där var en del stavfel, men så här stod det..

Till Mamma!
Du är världens snällaste och bästa mamma och du ställer alltid upp för oss även när det är som värst och nu vill vi visa hur tacksamma vi är, så nu ska vi ställa upp för dej, tack för allt du har gjort för oss.. pussar från Eddie och Casper!

Jag blev så enormt rörd, så jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.. hur har jag kunnat få så fina pojkar? jag antar att det har betalat sej, för att man under deras livslängd, preppat dom med om hur viktigt det är att man är rädd och tar hand om varandra, att dom har blivit så kärleksfulla, empatiska och omtänksamma hoppas jag beror på att jag varit så mot dom.. en härlig känsla var det iallafall och jag är enormt glad föra att dom är som dom är, mina fina älsklingar!

Igår hade vi ett stort projekt.. vi skulle till tandläkaren med Casper, i ängelholm.. Han skulle laga en av dom dåliga tänderna och han skötte sej utmärkt, inget gråt och han var väldigt tapper. Sen bar det av hemåt igen, men först inom och handla.. när vi var halv vägs hem var jag så trött och hade så ont i min kropp så jag trodde jag skulle duka under fullständigt, herregud vad lite man tåler. Gick och la mej direkt när vi kom hem, Chrille och Casper gjorde middag och jag var uppe och åt sen blev det sängen igen resten av kvällen. var uppe en sväng vid 23 tiden för att säga godnatt till killarna, sen somnade jag för natten.

Idag vaknade jag som vanligt tidigt.. upp och käka lite piller och i det här vädret stör det mej inte att jag inte kunde somna om. Underbart, hela jag är glad!!!:) Chrille har precis kört till jobbet en sväng, ska vara borta några timmar bara, skönt, för jag saknar honom redan! Nu blir det frukost för min del och när killarna vaknar, har jag lite trädgårdsprojekt för dom.. hm.. undras vad dom säger om det? Jag kommer i värsta fall att ta fram brevet och vifta med det..;)

Hoppas att ni alla får en superdag, för det tänker jag ha!!

Pussar och kramar!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Tack själv lilla svägis för ett mycket trevligt "tjatter" och för de fina orden=). Vad gäller pojkarna är jag övertygad om att deras ord kommer rakt från hjärtat och att de röjer trädgården åt dig idag utan protester. De har ju naturligtvis varit superoroliga för sin mamma och kommer att ställa upp med det som behövs för att underlätta för dig det vet jag. Vifta annars med brevet, hihi. Puss