lördag 26 juni 2010

Midsommarafton i stugan!

Här sov jag och Chrille, i lillstugan, jättemysigt! Vi vädrade hela eftermiddagen för att eventuella spindlar skulle fatta vinken och temporärt flytta ut.. vi kunde inte hitta några, pappa och chrille gick igenom stugan centimeter vis, men man kan aldrig vara för säker:-)

Jag börjar med bilderna i fel ände, men här vi vart fall, inlagd sill från fiskexpressen, nypotatis och en massa tillbehör, så jättegott var det!!




Här fortsätter maten.. alla är väldigt glada i hågen!:-)



Så här såg det ut när bordet dukades!





Vi kom till stugan vid halv 3 tiden och då började vi med att äta jordgubbstårta, jättegott, men sååå mätt man blev.. efter det fick vi gå en runda, så att tårtan skulle sjunka undan innan vi började med maten.
Jag blev en aningens trött efter maten och la mej på soffan i uterummet, men det gick väldigt snabbt över igen.. jag pratade och dom andra lyssnade, som vanligt alltså;-) efteråt blev det såklart jordgubbar, glass och grädde, samt godis, så gott så gott! Vi åt och vi drack och vi pratade och skrattade hela kvällen, supertrevlig kväll med andra ord. klockan 01.30 bestämde vi oss för att gå till kojs, jag vet inte riktigt var tiden tog vägen, men fort gick det.
Klockan 8.30 vaknade jag av ett sms från Casper.. sen var det klippt, kunde inte somna om.. höll litta låda så att chrille skulle vakna, vilket han gjorde lååångt om länge. Pappa körde för att köpa bullar, men där var såklart inte öppet, så vi fick äta vanligt bröd istället. En riktigt smarrig brunch blev det, med mer pålägg än vad man orkade äta bröd till.. så blev man mätt igen:-) vi körde hemåt vid 14 tiden och fortsatte mot össjö där vi plockade upp pojkarna.
Nu har vi precis ätit middag och givetvis satt igång diskmaskinen (tur killarna är hemma igen så här blir litta disk) pojkarna är ute och grejar, dom ska sova i tält i natt.. vi får väl se hur det blir med den saken, när det börjar mörkna på!:-)
Tack Pappa och Karin för en jättetrevlig och mysig midsommarafton, det tyckte både jag och Chrillan och nu ser vi framemot nästa helg;-)
Pussar och kramar till er alla och en fortsatt bra midsommarsdag!


















5 kommentarer:

Johanna sa...

Så mysigt ni haft! Hörde av mamma att det va NÅN som pratade så de andra nästan fick sår i öronen ;)
Kram

Jessica sa...

Vad mysigt ni haft gumman. Vi är kanske inte så lika till utseendet man kanske inte tror att vi är kusiner men sen har vi ju något gemensamt som alla vet att när vi två kommer tillsammans då är alla andra tysta..... konstigt. Kram på dig gumman så ses vi snart vi kör på tisdag.

susanna sa...

Hej Gummis!
Ser att ni haft en bra midsommar. Såg så mysigt ut!
Hoppas läget är ok i dag. Vi kan väll höras sen.
Kram Kram

Johanna sa...

Sv: Jag ska snart ta tag i min fotokarriär :) Kommer en kursdvd om ca 2 veckor. Sen ska det fottas massor i sommar, främst portättfoto i alla de former tänkte jag :) Blir nog ett bröllop med den 24 juli, kul!

Anonym sa...

off white
hermes bag
off white outlet
yeezy 380
chrome hearts
nike travis scott
off white x jordan 1
kyrie 8
kyrie 7
cheap jordans