onsdag 9 juni 2010

Onsdag.. och jag vet inte riktigt vad jag känner..

Onsdag idag.. Har sovit riktigt bra inatt och imorse var det tidig uppstigning, för att släppa av barnen i Lomma, pappa hämtade dom där. Efter det körde jag hem och lade mej igen, var först inom statoil för att köpa frukost bullar till oss. När jag kom hem trodde jag att Chrille skulle gå upp och köra till jobbet, men när jag frågade om han inte skulle gå upp, svarade han.. nä, det tror jag inte, jag blir hemma hos dej idag! Så skönt!! Blir jag lämnad ensam med mina tankar, fastnar jag oftast i deppträsket. Vi somnade om och vaknade halv 11 av att en lastbil höll på att krocka här utanför, i vart fall blev jag väldigt överaskad, Chrille har nog aldrig någonsin sovit så länge.. skönt att han höll sej lugn i så pass många timmar!

Vi gick upp och åt frulle, städade (jag), sen körde vi till svärföräldrarna en stund och fikade, vi handlade lite mat och avslutade utflykten på erikshjälpen, där jag hittade 2 böcker och en handjagare (gräsklippare) till kanterna här i trädgården. Ett mycket lyckat besök alltså!:)

Ang imorgon, vet jag inte riktigt vad jag känner, jag är nervös och har fjärilar i magen, samtidigt som jag ser fram emot att få det gjort. Ångesten lyser ännu med sin frånvaro, vilket är förvånande, men som jag sa tidigare, har det hjälpt enormt att Chrille har varit ledig mycket denna veckan, så ensamhetens tankar och plågor har lixom inte fått fäste i hjärnan. Jätteskönt! Ikväll, vet jag att jag inte kommer att kunna sova, så Therese, om du ska jobba inatt kommer vi garanterat att höras!
En annan grej är att jag stressar över att jag inte ska vara hemma, jag är van vid att hålla på här hemma, städa och fixa, jag oroar mej inte för Chrille eller så, han kommer ju att vara med mej på sjukan, men andra små grejer. Som tvätt tex.. jag har nästan tvättat all tvätt i korgen, som om jag skulle vara borta jättelänge.. konstigt hur det fungerar i hjärnan, för jag borde inte bry mej om att det är nystädat, jag kommer ju endån inte kunna njuta av det, jag ska ju inte vara hemma. Nåja, frid i själen eller vad man ska säga har jag nu, när det är klart! Ytterligare en sak är barnen, jag vet att dom har det bra hos sin pappa, men jag kommer att sakna dom enormt. Dom har varit borta tidigare ett par dagar i sträck, så det blir egentligen ingen skillnad nu, men det känns förfärligt! Jag är inte bra på att vara sjuk helt enkelt, men vem är det om man får välja!!

Jag kan inte påstå att jag är rädd nu precis, jag har väl kommit in i en ny fas av detta eländet. Nu ser jag mer fram emot att få gjort detta, så jag kan få komma hem igen till mitt hus och min tvätt;) få fira sommarlov med barnen och bara ta det lugnt och mysa. Påbörja ett nytt avsnitt i mitt liv helt enkelt, utan cancer jävla tumörer!!

När som helst kommer min bror hit, det ska bli mysigt!! Vi ska äta lite och snacka lite skit, även gör upp en plan.. han skrev i ett inlägg för några dagar sen, att du kommer att vakna, men om du mot förmodan skulle fastna någonstans mitt i mellan, kommer jag att hämtar dej!! Jag vill gärna veta exakt hur den hämtningen kommer att gå till!:)

Datan hoppas jag kunna ha med till sjukan, så kan blogga därifrån, så mycket jag orkar iaf! vi hörs här imorgon om inget annat!

hoppas ni alla får en riktigt bra onsdag och var rädda om alla ni älskar!

Pussar och Kramar från Lotta Loppan

4 kommentarer:

therese sa...

jag jobbar inatt och kommer att ha telefonen med mig ut,så bara ring!! tänker så på dig och skickar med all tankekraft över så mycket styrka jag bara kan och flera med mig(Elisabeth hälsade så jättegott till dig) en liten undran bara,har du tagit in posten??annars ska svens kassaservice få med mig och Anki att göra. skönt när detta skitet är över och allt blir som det varit..kramar i massor

therese sa...

Inte svens kassaservice...kanske där felet ligger...svensK kassaservice ska det ju va

Anonym sa...

countsJag tycker det är en klok inställning Lotta! Få bort eländet så du/ni kan fortsätta ert käreksfulla liv till varandra och era barn. Jag vill gärna också veta exakt hur den planen ser ut:) Be daniel redogöra för det då han kommer hem. Hälsa Chrille att jag är jätteglad att han finns hos dig och jag vet att han stöttar och tar hand om dig på BÄSTA sätt. Jag tänker på dig och vet att du fixar detta! Puss puss /Jenny

Johanna sa...

Du ska va glad som har Chrille! :) Det kommer gå bra! Ja, glöm för tusan inte datorn! Puss puss