onsdag 23 juni 2010

Diskmaskin!!!


Idag började vi med att lämna pojkarna i Lomma, där pappa hämtade dom. Dom ska fira midsommar hos honom, medans vi ska fira med Pappa och Karin uppe i stugan, det ska bli riktigt mysigt!


Senare körde vi för att handla diskmaskin.. jag har ju varit lite emot det innan, vet egentligen inte varför, men jag tycker att det har funkat att diska för hand. Nu är vi ju emellertid en ganska stor familj och diskandet börjar bli tradigt.. särskillt nu under sommaren, med barnen och alla måltider, fika, samt glas som ska fram. En diskmaskin skulle vi ha, jag har fått den av Chrille som en present, så gullit, så gulligt!! Ovanför visas när den händige mannen installerar!
Jag köpte även en kamera, som jag skullat göra länge nu.. jag fick pengar av pappa i 35års present till det, men det har som sagt inte blivit av förräns nu. Röd och fin är den och av märket olympus. En mycket bra dag, har det varit idag!!!
Nu sitter vi och tittar på diskmaskinern som diskar lite disk.. raffsade fram så mycket jag kunde hitta för att vi skulle prova.. en ny leksak i huset som jag betraktar med öm blick från köksbordet och datan!:-)
Snart blir det middag, rester från igår, potatisgratäng och grillat, najs! Skulle egentligen vilja laga lite mat, mest för att smutsa ner disk, så jag kan diska i vårt ny vidunder!!
Ha en trevlig kväll allihopa och krya på dej Anki med ditt fotelände, jag tänker på dej!!
Pussar och kramar


5 kommentarer:

Johanna sa...

Gött med en diskmaskin. Finns roligare saker än att diska för hand... Trevligt med ny kamera. Vi förväntar oss många fina bilder nu ;) Hoppas ni får en mysig midsommar i Ränneslöv. Puss & Kram

Jessica sa...

Åh gumman vad roligt med en ny leksak, du ser ut att ha väldigt mysigt i ditt kök. Ha så roligt i Ränneslöv hälsa Kurt o Karin. Kommer du ihåg när vi två bodde där i nästan en vecka, tänk att mamma o Eivor tillåt det. Kram på dig gumman så ses vi snart.

Eva sa...

Tur att dú tänkt om ang diskmaskin. Har man väl köpt en kan man inte vara utan sen! =) Kram kram

Jenny sa...

Vad fiiiin den é!! Det låter bra... passa på medans Chrille viftar med plånboken, hihi. Trädgårdsmöbler på bild i morgon?

pure cotton bedsheet double bed sa...

Idag började vi med att lämna pojkarna i Lomma, där pappa hämtade dom. Dom ska fira midsommar hos honom, medans vi ska fira med Pappa och Karin uppe i stugan, det ska bli riktigt mysigt! sofa cover , velvet bedsheets online ,