söndag 30 januari 2011

Kavlugnt!

Här har inte hänt mycket i helgen kan jag säga, inte för min del iaf.
Igår var Chrille iväg en sväng och hjälpte sitt kusinbarn som ska börja köra rally. Chrille har byggt motorn till honom och igår sattes den på plats.

Sen var jag en snabbis hemma hos Chrilles syster med familj, som fått hem en liten valp. Så liten så liten.. blandning mellan chihuahua och york, så lite Maija ras fanns i den.
Maija var väl sådär intresserad, den ville inte busa med henne och hon puffade den framför sig och runt, runt.. måste ju kolla in den nya lilla kusinen:)

Jag var ute och gick en runda igår och efter det pratade jag en lång stund med pappa, vi hade bla lite moms-skola, intressant:) Vi pratade givetvis om annat oxå, men det behåller vi för oss själva.

Killarna hade haft det toppen hos Dan, dom hade ätit pizza och godis och igår var dom iväg och badade på badhuset. Ett toppendygn med andra ord och jag är såå glad för deras skull!
Dan var här och lämnade dom vid halv 5 och efter det blev det kycklingfilé gryta till lördagsmums. Chrille drack öl, men jag hoppade rödtjutet ifall jag skulle behöva ta en tablett senare.
Tur var nog det, att jag hoppade vinet alltså, för herrejisses vad ont jag hade senare på kvällen. Kunde varken sitta eller ligga, jag trodde att jag skulle gå av på mitten!! Det hade iofs inte varit så hemskt, för då hade ju det onda ramlat av:)
Jag tror att det var min promenad, som gjorde att det var extra besvärligt igårkväll, så länge jag bara tar det lugnt, går det rättså okey, med bara panodil faktiskt.
Jag tog i vart fall en oxynorm, som jag fått klartecken från Anders att ta och låg i soffan och bara väntade och väntade.. Fy f**n vad det är jobbigt, när man väntar alltså. Det är som om tiden inte går fort nog innan det verkar och man blir nästan galen.

När den väl verkat sen, blev jag trött och illamående i vanlig ordning, men det står jag lätt ut med, bara jag inte har så vansinnigt ont. Jag bekymmrar mej lite för hur det ska gå på jobbet, när jag utsätter ryggen för belastning.. Men det får fasen bli, som det blir, jag får väl ta en extra tablett när jag kommer hem istället, för jobba det ska jag!!!!!
Skönt att jag bara har enkelnätter nu på mitt 50 schema, så kanske att det funkar:)

Jag pratade med Anders i fredags och han frågade om kallelsen hade kommit? Jag menade på, att jag var ju hos dej i onsdags, och så snabbt tror jag inte den kommer, att den skulle kommit redan som i torsdag och jag vet inte vad ni har för postgång i Bonderup men här på torget kommer posten inte förrens långt upp på eftermiddagen.. han bara skrattade, men han hade rätt, för på eftermiddagen damp den ner i lådan.
Torsdagen den 10 februari kl 12 ska jag göra den i landskrona, så det blev inte så blodigt länge jag fick vänta endån. Tack för det världes bästa ortoped!!

Får inte svaret på den förrens i början på veckan efter och dom dagarna där över helgen blir väl inte roliga kan jag tänka.. Men men skit samma, jag har min fina familj, föräldrar, syskon och kompisar runt mej, så vem kan klaga, inte jag iallafall:)

Ha en riktigt bra söndag alla där ute i cyberspace och tänk på att -lycklig är den som inte sörjer vad hon saknar utan glädjs åt vad hon har..

Pussar och kramar

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej lilla svägis!
Såååå skönt att höra vad Danne gjort för gossarna då de var där=) De behöver ju också varandra alla tre!
Jag vill INTE att du ska ha ont Lotta lilla:( Det skär i hjärtat på mig och det vet du. Att glädjas åt det man har är helt rätt inställning, även om jag vet att andra tankar upptar stor del. Skräm bort dem!!!! Puss puss, vi hörs på luren snart.

Joppan sa...

Så mysigt de hade det hos Dan! :)
Hoppas det går bra i Landskrona. Håller tummarna! ♥ Ja, man ska verkligen va glad över det man har! :)
Puss & kram

Anonym sa...

Å vad kul att läsa om killarna , gött att allt va toppen!!!
Skönt att du fick tiden , nu håller vi tummarna på att det bara är latmasken, hi hi!
Ha en skön söndag nu hjärtat!
Krameli kram S