söndag 16 januari 2011

Ett lyckligt slut..

.. på en väldigt olycklig höst. För barnen menar jag då, jag är ju lycklig alltid:)
Jag har inte benämnt detta alls här i bloggen och jag kommer inte att berätta så mycket nu heller, med hänsyn till barnen.

Killarna har inte haft någon kontakt direkt med sin pappa under hela hösten. Det har hänt en hel del mellan dom och deras pappa! Jag som mamma tog givetvis strid för mina barn och blev därmed stor ovän med deras pappa.
I vart fall så har kontakten, om än det gått trögt, kommit igång via sms. Från att bara sporadiskt skickat något ibland, till att skicka något varje dag.

Nu till det bästa.. Deras pappa ringde under förmiddagen och sa att han kom förbi lite senare, han var i malmö. Vi blev nog alla lite nervösa inför detta mötet, framför allt barnen, som ju varken sett eller pratat med sin pappa på hela hösten. Inte jag heller för den delen.

Han kom hit i vart fall och var här väl ca en timme, och vi pratade om allt möjligt som om inget hade hänt. Det har det givetvis och det ligger i barnens minne, men dom är bägge redo nu tror jag att gå vidare och lägga det bakom sig. Ibland måste man bara ge varandra en chans att försöka bättra sig.

Det var skönt även för mej såklart, jag har peppat och peppat och peppat barnen till att börja prata med sin pappa igen och idag fick jag belöningen, dom träffades, om än bara för en timme, men det blev en bra timme för dom!

Så nu hoppas jag att detta blir bra, och att vi alla kan lägga detta bakom oss och börja på ett nytt oskrivet blad!

Kramar till er alla

4 kommentarer:

Daniel sa...

Vad glad jag blir av att läsa detta! Tänk vad skönt för alla parter om detta kan ses som ett avslutat kapittel(med gott slut)! Alla behöver vi våra pappor, även om de inte tror det så är det så! Stora kramar från oss.

Din pappa sa...

Är såå glad att du har börjat blogga igen det ger alla som läser detta kraft. För vi är många som vill veta hur ni har det på Björnstorps Torg. Nu går det ju framåt det ljusnar lite om kvällarna , värmen kommer kanske snart :) o då kan vi ju ses lite mer, vill så gärna se cappo köra mc o se er båda glada på en grillkväll kanske.Saknar er... är du Lycklig så är jag lycklig...

Sicka sa...

Jag blev tårögd när jag läste detta och jag kan bara säga att det är början på ett riktigt bra år. Alla behöver vi vår pappa och mamma oxå så klart. Jag är så glad för er allas skull inte minst för pojkarna. STOR KRAM TILL ER ALLA.

Anonym sa...

Jaha då har man en tår i ögat...
Å vad roligt att det går frammåt!!!
Så skönt för er alla!!
Vilka fina komentarer du fått! Sug på dom o njut av att ni har fina människor omkring er!
Sköt om er pluttan!
Kram s