lördag 8 januari 2011

God morgon på er!

Denna morgon började med att Maija vaknade och ville gå ut kl 7. Mörkt och regnigt var det. Släppte ut henne och Lucas. Lucas som genast sprang ut mot vägen, då grannen Jörgen och hans zippo kom gående där.. Maija löper ju, så jag vet inte om det var därför Lucas bestämde sig för att stänga öronen (han är rätt lydig i normala fall) han skulle förmodligen vakta sin löpande skatt! I vart fall stod Jörgen kvar på vägen och frågade hur läget var osv, jag i trädgården, hundfan sprang runt på vägen och vägrade lyssna och jag kunde inte gå ut och hämta in honom.. jag hade nämligen inga kläder på!! Svepte bara vinterjackan om mej och så Eddies foppatofflor på fötterna, jag trodde väl aldrig att jag skulle behöva vara social vid den tiden! Maija som aldrig går från mej sprang gladeligen med in när jag väckte Chrille.. Du får vissla in hundkräket!

Kan ni tänka, när Chrille kom till ytterdörren, stod Lucas utanför och väntade på att bli insläppt, som om iiinget hade hänt! Jag var vansinnig!



Nu har jag fått kaffe i mej så nu är allt okey igen:)



Chrille har åkt med B-G till Arvid för att hämta någon bildel och bara jag är vaken. Rätt skönt ibland att vakna först, min morgonpigghet har sina fördelar!



Igår åkte Elias hem, så nu har vi bara två barn igen. På tisdag börjar allvaret på nya skolan och dom tycker att det ska bli så spännande. Casper fick innan jul-lovet en mattebok av sin nya fröken. Dom var på sidan 65 och han skulle kolla igenom vad han behövde träna på så att han oxå var på den sidan när dom började. Han har jobbat flitigt varje dag och räknat nästan varje sida i boken, med min hjälp. Det mesta har han kunnat, så vi har lagt krutet på det han behövde träna extra på. Han har alltså räknat en hel termins matte på ett par veckor, jättebra tycker jag!

Eddie har oxå fått en ny mattebok. Han behövde bara kolla på decimaltalen, för det hade dom inte gjort i össjö. Det tog väl en halvtimme, sen hade han räknat ut hur det där med decimaler fungerade och gjorde hela det kapitlet. Så nu är han oxå på rätt köl! Duktiga pojkar!



Idag ska vi inte hitta på så mycket tror jag. Blir nog till att gå ut och gå en runda, kanske baka något, vi får se:)



Hoppas ni får en bra lördag allihopa!



Pussar och kramar

2 kommentarer:

Jenny sa...

Heja Eddie och Casper! Bra jobbat, det kommer att gå prima med den inställningen!! Go Lotta, bara peppa dem.

Joppan sa...

Skönt att det går bra för dom små liven i skolan! :) Kram kram