lördag 15 januari 2011

Huvudvärken borta och pannloben i behåll!

Efter ca en veckas huvudvärk, har den nu släppt, skönt. Jag trodde ett tag att jag skulle bli knäpp.. när man tar tabletter men man har fortfarande lite huvudvärk kvar. Det kan sänka den bäste!

Veckan som har gått har varit jättebra! Barnen fick en superstart i skolan och dom kom hem bägge två första dagen med sol i hjärtat och sol i sinnet. Fast inte med bussen som var planerat, eller inte Casper iaf..
Bussen gick från skolan halv 2, så jag gick ut för att vänta in den. När jag står därute, ringer en fröken från skolan och säger att Casper missat bussen.. jaha, jag kommer och hämtar honom, det tar typ 3 minuter.
Vi kom hem och vi fikade, sen var det dax att möta Eddie vars buss gick halv 3. Han kom av den i ett flygande fläng.. -var är Casper, är han hemma..
-ja, svarade jag.. jag har hämtat honom på skolan
Eddie var vit i huvudet.. han sa att när han hoppat på sin buss, hade buss chaffisen frågat honom var hans lillebror var? han åkte inte med bussen hem innan!
Busschaffisen hade skojat med Eddie och sagt
-hoppas han inte gick på den andra bussen, för den går till Eslöv.. Eddie hae såklart inte fattat att han skojade (varför skulle en buss från Genarp gå till Eslöv??) men han såg det värsta skräcksenariot framför sig, att Cappe skulle vara på väg till eslöv och jag satt hemma och visste inget.
Han lugnade sig något när han såg Casper i fönstret, och jag sa att bara för att han är din lillebror är han inte helt bortkommen.. han letade givetvis upp en rastvakt som ringde mej:)

Efter skolan på onsdagen ringde Eddie och ville följa med en kompis som heter Tim hem. Givetvis skulle han det och jag hämtade honom halv 5 nere i byn. På torsdagen var det samma procedur. Han följde med Tim hem, och på måndag ska Tim följa med hem hit, med bussen.
Eddie har redan tagit en roll i kompisgänget, dom är ett par stycken, som är på rasterna och efter skolan. Roligt för honom och det känns som att han blivit flera år äldre bara över några dagar.

Casper skulle ha frågat Lukas i torsdags om dom kunde leka, men han ångrade sig igen och tog bussen hem, han ville hellre hem till mamma sa han. Tur att någon vill vara hemma med mej då då!
Casper har fått 2 bra kompisar Alexander och Lucas, dom spelar fotboll här nere i byn, så vi får väl se vad det gäller Cappe om han oxå hakar på vad det lider.

Första veckan i nya skolan har alltså gått bra. Dom tycker det är roligt att gå till skolan bägge två och Casper har jobbat duktigt hela dagarna, så han har inte fått någon läxa med hem. Den sidan har inte visat på gamla skolan på hela hösten.. Så det känns riktigt bra och roligt!
Jag tror att det blev bra med ett ombyte för dom bägge två, både vad det gäller skolarbetet och med att få nya kompisar. Dom har inte haft så mycket kompisar innan, beroede av att det inte funnits så många pojkar att välja på. Nu har dom ett helt annat utbud och får kompisar, som är lika dom själva och det är jätteviktigt!
Är man nöjd med situationen, blir skolarbetet oxå bra!

Dom har bägge två helt underbara fröknar, som är jättebra och som dom gillar skarpt. Även det är viktigt! Casper har fått fröknar som kan fånga hans intresse och lägga fram uppgifterna på ett interssant sätt. Casper längtar till skolan och förstår inte varför det ska vara helg.. det förstår jag!
Eddie går i en väldigt mogen klass, alla är intresserade och tycker skolan är rolig. Alla är duktiga och det är inget spring fram och tillbaka, alla sitter på sina platser, så som det ska vara.
Man märker förändringen på Eddie på ett mer påtagligt vis. Att han har umgåtts med barn som varit yngre än honom innan. Nu vill han vara som sina nya kompisar och har blivit mer vuxen på bara några dagar!
Casper är yngre och det märks tydligare nu. Dom har fistävlingar på rasten och bryter arm (cappe är starkast i klassen enligt honom själv) dom spelar boll och tramsar lite, precis som det ska vara i den åldern!

I onsdags skulle jag varit hos Ulla, men jag fick avboka pga huvudvärken. Hon ringde upp mej och vi pratade en lång stund. Jag ville börja jobba, men hon tyckte att det var för tidigt, att jag som vanligt hastar iväg. Hon har förmodligen rätt!
Jag är helt sjukskriven tills den 9e februari och sen ska jag börja jobba på 50%. Det känns okey, nu har vi en plan iaf och det känns skönt!
Så tyvärr kära kolleger, jag kommer inte förrens efter den 9e..

Denna helgen kommer att bli lugn. Jag vet inte riktigt vad som ska hända, om det kommer hända något alls. Det är rätt skönt tycker jag, att bara vara hemma och mysa alltså:)

Jag vill passa på att säga grattis till Daniel & Jenny om än några dagar försent. Bröllopsdag, förstår ni:) hoppas att ni får riktigt mysigt på er slottsweekend!

Hoppas ni alla får en bra lördag!

Pussar & Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte roligt att läsa om killarnas första vecka! Är så glad för deras skull att det blivit så bra!!!
Passa nu på o njut av att vara hemma. Läs lite bra böcker , pilla dig i navlen och ring mig en dag, ha ha. Vår hem tel fungerar ej just nu så om du vill något ring på mobilen!!
Ha nu en mysig och pysig helg.
Krameli kram från Susse!

crille sa...

Jag ser fram emot våren nu...Pojkarna har börjat skolan här och du skall snart återgå till normala rutinerna med jobb o.s.v.
För min del, så tror jag att tiden som kommer , blir positiv och trevlig på många vis, så det som varit en tid, det kan vi lägga bakom oss helt.
Viva la vida 20011
pysspyss

Joppan sa...

Va kul att det går så bra med nya skolan & nya kompisar! :)
Puss & kram