måndag 24 januari 2011

Gud så rädd..

..jag var OCH ARG.. när Casper inte kom med bussen hem!! Han skulle kommit hem lite över halv 2 och när han inte kommit kvart i, började jag bli orolig. Jag ringde hans mobil och jodå, singnalerna gick fram, men det kom singnaler från hans rum. Herregud hann jag nog tänka hundra gånger!

Jag tog bilen och körde ner till skolan, jag tänkte att han kanske missat bussen och inte hittat någon vuxen som kunde ringa hem. Men nejdå, där fanns ingen Casper! På väg hem igen ringde jag Moas pappa och frågade om dom möjligtvis hade Casper där?? nää, tyvärr det har vi inte.. men jag såg honom gå med en annan kille mot konsum..
Jag tackade för informationen och lade på. Hem fort som fan, till datan och klasslistan! Kom på att han pratat om att han ville leka med Lukas, men att han förra veckan varit sjuk, så det har inte gått. Letade upp Lukas telefonnr och ringde och jodå Casper är här, svarade Lukas.. AAATTT jag skällde på honom, att han aldrig får gå med någon hem om jag inte visste om det och om han inte hade mobilen med sig!! GGRRRR!! Sen sansade jag mej något, jag blev såklart lättad, jag var i första skedet, redan där, redo att ringa polis, försvar, flottan och hemvärnet, så jag blev såklart lättad av att höra hans röst och höra hur han lovade att han aldrig skulle göra om det.. Sen avslutade han med ett skratt och jag älskar dej mamma kan du komma kl 4? Japp det kan jag och nu är detta snart glömt. Inte glömt, men glömt om ni förstår:)

Blev helt slut av denna dramatiken, så nu får jag nog ta och vila en stund och forsätta med min braiga bok!

Inga kommentarer: