tisdag 11 januari 2011

Genarps skola, here we come!!

Första skoldagen för killarna idag.. Jag var nog mer nervös än dom verkade det som.
Vi hade bestämt sedan innan att jag skulle köra dom till skolan idag, så att jag såg att dom kom rätt. Cappe skulle ha vanlig lektion, så han skulle till sitt klassrum. Väl där hejjade flera av barnen på honom, jag kände inte igen en enda och det gjorde nog inte Casper heller, men dom kände igen honom i vart fall.
Han gick in genom dörren och sa väääldigt snabbt -hejdå mamma, vi ses i eftermiddag! Jag hade sååå på tungan att säga -hejdå min lilla älskling.. men jag ändrade mej i sista stund och sa -ha det så bra idag och missa nu inte bussen hem!

Eddie skulle ha idrott första lektionen och igår ringde hans fröken, Jessica och sa att hon bestämt med Anton att han skulle vänta utanför hallen på Eddie.
Vi travade dit, efter att ha lämnat Cappe och mycket riktigt, där stod Anton.
Samma sak med Eddie, jag hann iallafall stryka honom över kinden innan han backade kvickt som attans, han visste nog att jag skulle försöka pussa och krama honom.. Jag frågade Anton om han skulle åka buss hem, men det skulle han inte, han bodde i byn. Jaja sa jag, men du kan kanske hjälpa Eddie i eftermiddag så han kommer på rätt buss? jadå, det ska jag göra, svarade han.. Eddie drog ihop hela huvudet bakom honom, till ett uttryck, som sa, men för h****e mamma vad pinsam du är, jag hittar själv till bussen..
Det ska bli mycket spännande att se hur många barn som kommer hem med bussen idag! Casper åker hem redan halv 2 och Eddie halv 3.. Spännade som sagt!

När jag kom hem igen, var jag ute med hundarna en stund.. sen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra! Jag är inte van vid detta, jag är van vid att vara hos mamma medans dom är i skolan!
Jag var rätt trött efter att inte ha sovit så mycket inatt (som sagt, jag var nog mer nervös än grabbarna på ovanvåningen) så jag tänkte att jag skulle lägga mej.. men nääädå, det gick inte att somna, så nu sitter jag här vid datorn och ska snart köra och handla istället. Vad ska jag göra med all tid jag har för mej själv?? Det känns väldigt tomt och tyst här, nästan för tomt, men det är väl en vanesak antar jag!

Imorgon sak jag till dr Ulla för att ta nya prover, samt för att prata om min sjukskrivning. Jag hoppas att hon oxå tycker att jag kan börja jobba 50% längtar till jobbet och mina kolleger något fruktansvärt!

Ha en jättebra dag allihopa, nu ska jag köra till willys!

Pussar och kramar

2 kommentarer:

Joppan sa...

Så kul för grabbarna att börja på ny skola. Hoppas dom kommer trivas! :) Ha det så bra & hoppas att allt é bra med dig! Kram kram

Anonym sa...

Hoppas killarna haft det bra i skolan!!!
Kram Kram S