fredag 29 april 2011

Studiedag och kungligt bröllop

Igår satte jag mej i bilen och begav mej till tommelilla och svampabanan. Studiebesök på Chrilles nya jobb och som av en händelse var där ett filmteam för att filma till en reklamfilm, för dom här eventen som drar in dom största pengarna till Chrilles lön. Tyvärr fick jag köra innan dom filmat färdigt, eftersom barnen kom hem från skolan. Vi får väl se om det kommer någon filmsnutt på tv framöver.. Ser ni en reklamfilm från svampabanan där några bilar kör tävling (på skoj för filmandets skull) så sitter min kära sambo i en av bilarna. Han var mycket tacksam över att en av filmgubbarna valde att åka tillsammans med kollegan (för incar filmning) då Chrillan inte tycker att han klär i hjälm.. jag vet inte det älskling, jag tycker att du klär i allt!

Idag har jag inte gjort mycket alls.. det har ju varit bröllop på tv! Jag bänkade mej med mackor och kaffe framför tvn, medans jag messade Chrille om alla detaljerna och händelserna så han skulle vara uppdat. Han var måttligt road, var nog mer road av att jag var så fastklistrad och engagerad i detta brölopp. Men så fina dom var!! Ett typiskt engelskt brölopp får man säga, med en blandning av historia och modernt. Inte alls den värmen och gemenskapen som man såg mellan vår kronprinsessa och Daniel förra sommaren, men underbart fint endån!
Jag blev nästan irriterad när barnen kom hem från skolan och min bröllopsfrid var slut. På tvn skulle dom kolla på annat, detta bröllop var ju det mossigaste dom hade sett, men som tur var kan man ju kolla på datan numera:) ha!

I helgen ska bägge pojkarna till sin pappa och jag och Chrillan ska vara helt själva och bara mysa. På söndag blir det en tripp till hässlehåla för att kolla på årets händelse inom rallyvärlden. Den roligaste tävlingen jag har varit med om, där farten man kommer upp i gör att frullen är på väg upp. Härligt! Fint väder ska det oxå bli, så det kommer att bli supermysigt!

Pussar och kramar till er alla goa människor!

2 kommentarer:

crille sa...

Igår filmades vi i flera timmar och idag har jag byggt in stolar, bälten och förberett en Volvo som vi skall ha att skjutsa folk i, på banan, de som nu önskar bli det.Chefen skall testa den imorgon ,under en träning, så det är ganska olika arbetsuppgifter jag har nu, mot tidigare. När jag nu håller på, då får man en massa sms om ett bröllop..Sånt har jag inte tid till, när det svetsas och trixas. Nu blir det mys, som du skrev, för barnen ska iväg. Bråda dagar och en fullbokad helg. Mys med dig, Loppan. nice...

Josef Boberg sa...

Lycka till med helgmyset !