tisdag 19 april 2011

Kaffe i solen!

Vilket väder vi har haft nu i ett par dagar! Gårdagen gick till att ta en tur med den brokige bilen och handla blommor. Både snittblommor till vaserna och en orchideé följde med hem. Efter den trippen var jag rätt slut, men det blev fint här hemma och sånt gör mej glad!
Idag har jag minsann städat där uppe, dammsugat och dammat på barnens rum. Dom brukar göra det själv, men nu har dom inte varit hemma, så då fick mamma rycka in som städtant. Även svinen blev det städat hos, så nu mår även dom bra!
Mer har jag inte gjort idag och nu blir det kaffe i solen, kanske en och annan mazarin slinker ner, i love mazariner!
Sjukdommar, cancer, undersökningar och behandlingar ligger idag lååångt bak i mitt mentala. Sen helgen har jag haft riktigt bra dagar och jag hoppas att det fortsätter så några dagar till, för det är inte ofta dom stunderna kommer. Alltid ska lyckan avbrytas av att telefonen ringer och en läkare finns i andra änden av tråden eller ett brev vars innehåll bara skapar oro dimper ner. Just när man har det som allra bäst sker det. Alltid! Men nu befinner jag mej långt bort från det, tankarna och oron och det är underbart!

Njut av solen mina vänner och ha en bra dag!

Pussar och kramar

3 kommentarer:

sicka sa...

Fortsätt att njuta och se fram emot fredagen när sicka kommer på kvasten, haha. STOR KRAM!!!!!

Anonym sa...

Vad härligt att du mår lite bra o kan "glömma" för ett tag!
Tack för komentaren på min blogg. Nä jag tar nog inte ut mig för mycket, är nog bara lite gnällig.
Du kan väll ringa en dag när du känner för det!
Sköt nu om dig o njut av solen o dina fina blommer!
Kram Susse!

Anonym sa...

Glad Påsk min vän!
Hoppas läget är ok ochsolen lyser på dig!
Hoppas också du får ånga o goa påskägg!
Kram Susse!