lördag 9 april 2011

Solen skiner på oss!

Vilket gott väder! Till skillnad från igår, då här var full storm.. Jag skulle försöka mej på att gå ut i trädgården en sväng med Maija, men insåg rätt snabbt att kryckor + storm inte fungerade så bra. Jag är själv på ett strålande humör idag, veckans downs verkar ha lagt sig och jag njuter i fulla drag av att ha hela familjen ledig. Just nu är Chrille ute och grejar, Cappen sitter vid tvn och dom två stora är där uppe på Eddies rum, förmodligen spelas det x-box. Eftersom jag själv är på ett strålande humör har jag inte lust att förstöra det med att jaga ut dom i det fina vädret, idag ska jag undvika konflikter med barnen så jag inte kommer ur mode:) Appropå Eddie.. han skulle ju sova över hos en kompis igår. Dom hade bestämt klockan sex och chrille körde honom ner och bara släppte av honom framför huset, sen hörde vi inte mer av honom så vi antog att dom hade det hur trevligt som helst. Idag på förmiddagen, blev han hemkörd av Isaks föräldrar som endån skulle iväg, det var ju snällt. När Eddie stegade in genom dörren, såg han ut som ett åskmoln.. ja, ni som känner honom vet precis vilken min jag pratar om. Han sa, att när chrille släppt av honom hade han ställt sig att ringa på dörren, men ingen öppnade.. ingen var hemma. Mobil hade han inte heller med sig. Men klok som han är hade gått hem till Tim som oxå skulle vara med hos Isak. Han berättade med ganska surt tonfall att han hade fått gå hur långt som helst till tim,( Tim bor 2 gator från Isak) med sin laptopväska, som var jättetung, och en kass med godis och lite grejer, det lät på honom som om det skulle behövts ett släp! Turligt nog var Tim hemma, så där blev han bjuden på tacos och sen fick dom skjuts bort till isak (Tim går på kryckor) Väl där hade dom haft hur roligt som helst och spelat och tittat på film tills mitt i natten. Men bara höra hur han gick på, hur han väntat en hel kvart utanför Isaks dörr och sen hur han hade fått trava bort till Tim och ingen mobil hade han.. ja, som sagt ni som känner honom, vet hur dramatisk han är. Nåja, slutet gott allting gott! Mobilen lär han inte vara utan igen! Just nu har jag tagit lite paus, går här och fixar lite, dammar och plockar. Jag till och med går korta sträckor utan en endaste krycka! Jadå, ni hörde rätt! Jag håller mej såklart i allt möjligt på min väg, men endån, skönt! Nu fick jag precis ett mess från min älskade svägerska, att jag skulle gå ut i solen, så jag gör väl det Jenny:) I love you to! Ha en go lördag alla, kanske vi hörs lite senare! Pussar & kramar

Inga kommentarer: