onsdag 13 april 2011

Nära ögat..

Herregud, nu kunde det gått illa. Jag skulle hämta tabletter vid mitt sängbord och på väg ut till köket, snubblade jag med det friska benet över kryckan och det segfärdiga dåliga f**nskapet till ben regerade inte när jag skulle rätta upp situationen med det. Resultatet blev att jag for med all kraft och med hela min kroppstyngd in i dörrkarmen med axeln och sen tjong ner i golvet.. väl där låg jag en stund och kände efter, men tyckte att benet kändes som innan (den sidan gick först i golvet) Axeln däremot fick sig en ordentlig känga och där syns nu stora blåmärken + att den är öm som fasen, men jag tror inget gick sönder. Tänk om något av muskelfästena inne i benet lossnat nu efter att dom varit ute och vänt? Jag vågar knappt tänka tanken ut.. men allt känns som vanligt, lite ömt såklart men jag hoppas att allt är helt. Får nog snällt be Owman att kolla och känna så det känns okey! Nu vet jag hur dom gamla på jobbet känner sig, när dom ligger rak långa.. man kan bli gråtfärdig för mindre!

Nu ska jag fortsätta här. I lugnare tempo givetvis!

4 kommentarer:

therese sa...

Men lilla vän,ta det lugnt,tur att du inte gjorde dig illa allt för mycket...hoppas att det gått bra hos Dr idag...kramen T

pappa sa...

att trilla med ett så färskt sår måste ju göra riktigt ont!! men ändå inte nån besvärlig min syns nä du skrattar o e glad precis som vanligt de e starkt. Du har en vilja av stål o det är bra. Blev ni alla mätta på pizzan? tänkte på det att du kan få låna min bil den är ju också automväxlad ,om du inte vill köra med den flerfärgade bilen? puss

Jenny sa...

Ta det försiktigt min vän! Inga snabba ryck med kryckorna du;) POSS POSS lilla svägis, love.

crille sa...

Du får ha den brokige bilen så mkt du vill.....det vet du..
Som jag sade till dig, att du springer och hoppas runt nu, men du måste ta det lugnt. Nu förstår ju alla här att du inte är sängliggande längre..nä, nu ska det dammas och sugas och fixas..på ett ben..haha.
Ta det lugnt , iaf sålänge jag är hemifrån.
pyss