tisdag 5 april 2011

Bättre på dagen, sämre på natten!

Nu har det gått några dagear sen sist, men jag lever och mår hyfsat bra. Igår var jag på sjukan och hade ett långt samtal med dr Ohman om smärta, rehabilitering, strålning mm. men utskriven blev jag. Nästa onsdag ska jag tillbaka för att ta stygnen.. fy för den lede, där är nog ett 30tal brrr! Allt har gått super här hemma i helgen , jag har blivit servad av alla mina pojkar och mått som en prinsessa, hur det än kommer sig, så har men rätt smärtlindring, så mår man bäst hemma! Sen har vi det här med smärtan.. fy fan, rent ut sagt vad det gör ont, mest när jag ligger.Faktiskt änns bäst när jag står och går, där är det bara orken som sätter stop. Men i vart fall, har jag rört mej mycket mer här hemma än på sjukan, där låg jag bara i min säng, men nu spatserar jag runt i hela huset och tar såklart ut mej på det.. För på natten, ja, herrejävlar vad det gör ont, jag kan dessutom bara ligga på högersidan, vilket efter några timmar resulterar ikramp i hela den sidan! jag proppar i mej tabletter som om det vore godis och då släpper det, alltså är det inte nervsmärta utan ren op smärta efter raffsningen i bäckenet. MEN hur lätt är det att ta det lugnt? inte lätt för mej iaf! Jag tänker varje dag, att idag ska jag bara ligga på soffan (på min högersida) och inte böja mej ner eller plocka med något.. Varje kväll när jag ska sova och lägger mej, tänker jag , varför tog du det inte lungt idag lottaloppan, det straffar sig nu! aja, det kunde varit värre, jag mår för övrigt bra och är vid gott mod tycker jag och nu ser jag fram emot våren även om den kommer att innebära oändligt många sjukhusbesök. Jag känner redan hur jag börjar piggna till, alltså är våren på väg! Man vill bara ut i friska luften och sitta i solen när det är så pass bra väder, sitta med kaffet i utemöblerna.. najs! Nu har barnen åkt till skolan, så nu är det lugnt här tills i eftermiddag, så jag ska passa på att sova och kanske jag sträcker mej till att tömma diskmaskinen, men annars MÅSTE jag ta det lugnt idag, för så ont jag hade inatt hade jag inte ens efter op, så det är ett måste! Hoppas ni får en bra tisdag alla fina! Pussar och kramar

1 kommentar:

therese sa...

Gott för dig att vara hemma!! erbjudandet står kvar så slipper du den trippen till sjukan....;) kram så ses vi på måndag