onsdag 27 april 2011

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet!

Ja, typ som överskriften säger, så är det sol, bara sol här. Känner mej alltmer pigg, även om jag emellanåt har rejält ont. Men som sagt, det går sakta men säker framåt!

Mellan söndagen och måndagen, sov Tim över här (Eddies kompis) och dom skulle sova i tält. Dom gick och lade sig, men efter en stund kom dom in och tog ut Eddies laptop.. dom skulle kolla film! Det är vad dagens ungdom kallar friluftsliv det, ligga i tält, men fasen inte utan min data! Vid 23 tiden skulle vi här inne gå och lägga oss och Chrille släppte ut lukas, som först snubblade på tält-trådarn för att till slut pinka på självaste tältet.. nåja, barnen inuti verkade sova gott och är ovetandes om denna händelsen;)

Annars har allt gått sin gilla gång här på torget. Jag har börjat köra med manuell bil och det går rätt bra, om jag inte ska köra några längre sträckor dvs. Fortfarande blir jag enormt trött, det kommer som en koma flod på några minuter och då måste jag lägga mej en stund. Jag har nog inte riktigt fattat hur omfattande denna op var och hur lång tid det kommer att ta för mej att komma tillbax. Jag har lite svårt att gå, jag haltar, dels för att det gör ont att sträcka ut musklerna, och dels för att det dåliga benet inte alltid gör som jag vill. Summa summarum, huvudet vill mer än kroppen kan.

Idag har jag varit och handlat. Precis när jag var i affären, ringde min kära Susse. Vi har ringt om varandra i flera dagar nu, och typiskt nog var jag inne i affären när hon ringde.. när jag kom hem ringde jag henne, men då svarade inte hon, men 10 min senare ringde hon upp så vi fick prata. Jag menar, vi är ju hemma båda två och är sjukskrivna och endån har vi svårt att nå varandra;) Den 3e ska hon till halmstad för en bedömning och troligtvis (hoppas jag) sätter dom igång henne, så hon slipper ha ont och lida så förbannat mer. Stackars stackars kära vän.. vad har du ställt till med?? Som hon själv svarade på min fråga om hon ville bli igång satt? -eh jag vill helst inte att den kommer ut alls.. jag vill ha bebisen såklart, men resten kunde vi skippa! Ja, hon ska ha en bebis, ni som inte vet! Jag håller tummarna på tisdag gumman, det kommer att gå hur bra som helst, du är ju gammal i gamet:)

Nu ska jag gå ut och sätta mej i solen en stund!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Sicka sa...

Åh vad gött du verkar ha det, det är bara att mysa i fulla drag och vad roligt att du kan köra bil nu, du ser sakta men säkert går det framåt. Och du den viljan du har beundrar jag. Kram på dig käraste du!!!