tisdag 12 april 2011

besök och glada dagar!

Söndagen här bjöd på fint väder, så när min lillebror och hans sambo kom på besök, kunde vi sitta ute och fika. Premiär alltså! Jätteskönt väder och solen gassade i våra ansikte, eller i mitt och Evas iaf, killarna satt på andra sidan bordet i skuggan. Helt underbart skönt var det. Nu var det ett tag sen jag såg dom och magen har nog allt blivit lite större:) beräknad nedkomst är inte förrens den 2a juni, så det kan växa ett bra tag till. Ska bli spännande att se vad det blir för liten människa! Igår, måndag, var mina jättegoa kolleger och vänner, Anki, Therese och Alexandra här och hälsade på. Mycket kaffe och många skratt och lite skvaller såklart:) Vädret var jättefint, så vi kunde sitta ute i vårsolen och fika. Det var så roligt att träffa dom, jag har sett fram emot att dom skulle komma hela helgen. Alexandra som oxå ska ha barn, fast i början på juli, hade oxå en liten mage. Hon var så söt så!(Anki och Therese ni var ocå jättesöta såklart) Summa sumarum, en helt underbar eftermiddag, med vänner, precis vad jag behövde! Tack snälla för att ni kom och förgyllde ,min eftermiddag! Idag är Eddie på skryllegården, dom ska alltså vara ute hela dagen.. och jag vet inte hur det är i övriga landet, men här regnar det! Han hade visserligen regnställ med sig, men han tyckte att han inte orkade släpa på stövlarna, utan tog sina gympaskor. En timme efter att han åkt ca kom dom första stänken.. jag hade hoppats på att det skulle bli lika fint väder som igår, men icke. Dom kommer inte tillbaka till skolan förrens ikväll vid halv 7 så det blir en lång dag om det fortsätter att regna så här.. Hoppas ni får en bra tisdag allihopa, trots vädret! Pussar och kramar

2 kommentarer:

therese sa...

det va verkligen roligt och mysigt att få träffa dig igen,är ju inte riktigt detsamma på jobbet utan dig. jag som varit lite orolig över att inte hitta hade ju garderat mig med TOMTOM,Ankis karta och mitt egna minne från sist jag va hos dig och det visade ju sig att jag nu kört 3 olika håll så det är nog inte så konstigt om jag skulle få problem att hitta igen...ha en go dag trots regnet...kramen

Sicka sa...

Vad mysigt du haft, själv bakar jag kanelbullar, jag är ledig och tänk att jag inte tvättar va va konstigt!!! Efter regn kommer solsken tänk på det och snart kommer en påskkärring med ett STORT ägg till dig. Kramis