måndag 18 april 2011

Rallyhelg!

Helgen har inneburit, regn, sol, värme och många bekanta glada ansikte för min del, både lördagen och söndagen var det nämligen rally! Vi var givetvis bara och kollade, men gud så åksugen man blev! I lördags var det anderstorps rallyt (grus) och det var till att bita ihop och gå med dom förbannade kryckorna ett antal kilometer. Hade blåsor i händerna när vi kom hem, men roligt hade vi! Igår, söndag, var det tävling på sturup raceway, en av dom roligare tävlingarna i min karriär som kartis och det var nästan lika kul att denna gången vara på åskådarläktaren, men bara nästan. Det var enormt kul att träffa alla rallykolleger, som alla ville prata och höra hur det stod till och man kunde inte undvika att känna ett stygn av saknad. Rallyvärlden är speciell, alla har samma intresse och alla har samma mål, men framför allt har alla samma humör och det är en speciell känsla att ingå i det stora hela. Strålande solsken hade vi nästan hela dagen. När vi inte stod på läktaren och kollade dom vi ville kolla, satt vi nere i depån och pratade och lapade sol. Vilken underbar helg vi haft! Idag är här lugna gatan, Casper är hos sin pappa och Eddie är hos mormor, så det är bara till att njuta av att vara helt alena. Jag ska snart ge mej på damsugaren.. sen blir det nog till att gå ut i solen med en kopp kaffe. Jag fick en del färg i ansiktet igår och man kan inte sticka under stol med att man ser avsevärt mycket piggare ut nu, än med mitt tidigare anemietiska utseende:) Hoppas ni alla får en superbra dag i solen! Pussar och kramar

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för pratstunden idag. Vi ses på lördag=)(och hörs innan) puss

crille sa...

Rallylivet och motorsport är trevligt...visst?
Tror inte det går en endaste dag, utan att jag får en tanke på att börja köra igen. Jag gillar farten och ljudet, att sladda och kana lite och såklart att prestera bra.. Men att få dela det med dig och att ha känt på hur bra det gick och hur kul vi hade, det ger mig motivationen att vänta. Jag vet ju att vi kan ,både du och jag, så nu är väl frågan bara när och med vad vi skall köra med.
Blir det bara asfalts-sprintar, sådana som du gillar, då skall jag fixa till en bil som verkligen blir bra till det.......en snabb och kvick rackare....
Banken har väl pengar till sådant oxå? pyss

Jenny sa...

Vi é såå glada att du finns Crille=) Kram