fredag 1 april 2011

permis!

Idag har jag fått komma hem på permis, ska stanna över helgen. Gud så skönt det var att komma hem!! Det har varit lite svårt att ställa in rätt dos på mina mediciner, jag har ju inte bara ont efter op utan har enorma nervsmärtor oxå pga att dom typ har grävt runt i hela mitt bäcken. Jätteont har jag tidvis, det strålar ner ibenet och det känns som om hela benet sover, fruktansvärt och morfinet biter inte på den typen av smärta. Så jag har fått ett annat läkemedel mot dom smärtorna och dosen är fortfarande inte helt 100. Morfin pumpen slipper jag nu, får det i tablettform, men det dövar som sagt bara opsmärtan. Därför bestämde vi att jag skulle åka hem över helgen för att se om det funkar och om jag fixar det hemma. Jag har alltså mitt rum och min säng kvar, och skulle det vara något i helgen kan jag bara åka in till sjukan och få hjälp direkt på avdelningen! Eddie han ska sova över hos min lillebror inatt, han tyckte det skulle bli jättemysigy, dom skulle käka godis och spela xbox hela kvällen.. stackars dej Jenny:) Casper är hemma så vi 3 får mysa ikväll, tyvärr är jag inte uppe mycket då det gör superduper ont att sitta, så det blir till att slita på hemma sängen i helgen, men GUD så skönt det är att vara hemma i sitt eget och i sin egen säng. På måndag ska jag tillbaka till sjukan och har allt fungerat kommer jag att skrivas ut på riktigt och om inte, läggs jag in igen. Men vi hoppas på det bästa, det MÅSTE funka här hemma i helgen, så är det bara! Fan ta cancer!!!!!! Nu ska jag vila lite igen, sen vankas det nog kvällsmat här.. Tack snälla pappa för all hjälp idag med sälskap och transport:) Pussar och kramar till er alla!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej darling!
Jodu, jag lyssnar i detta nu på snack, snack och åter snack blandat med pojkskratt, härligt!! Jag tar en bok=) Ta hand om dig lilla loppan, hörs i morrn. puss puss

Sicka sa...

Vad mysigt att få komma hem, ta hand om er och mys ordentligt i helgen och du glöm inte chokladen. Kram mitt hjärta!!!

Karin sa...

Äntligen ledig men vad ska jag göra idag? Var ju helt inställd på att vi skulle hälsa på dig. Är givetvis jätteglad över att du är hemma. Det är helt perfekt att få testa hur smärtlindringen fungerar i verkligheten. Men glöm nu inte att säga som det är på måndag, det tjänar du på i längden. Och du! Hb 124?!?! som en järnbit!!! Kramisar till er alla och ha en riktigt mysig helg!

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Hoppas helgen varit bra o att det gått bra att va hemma! Skönt kan jag tro.
Sköt om dig nu så hörs vi när du har ork och lust!
Kram S