fredag 8 april 2011

Fredag!

Så var det fredag igen! Efter att jag skrivits ut i måndags har det bara gått framåt tycker jag. Det kunde gått snabbare om jag själv fått bestämma, men nu får jag inte det. Smärtan har blivit lite bättre, men fortfarande är det dagarna som det går bäst på.. natten innebär fortfarande en del smärta och vandrande här fram och tillbaka, men även det börjar så smått bli bättre. Igår var jag så tjurig, kände mej innestängd och var rättså nere, mycket handlar fortfarande om Linda och någonslags sorg och saknad av att det inte finns några nya inlägg på hennes blogg. Utan att tänka på det håller jag på att klicka upp hennes blogg, men sen slår det mej med full kraft, att hon inte finns mer. Jag tror att mitt pendlande i humöret, både beror på det, men oxå på att jag är så trött på denna cancerskiten! Jag är tacksam för att jag åtminstonde lever och förhållandevis har det bra. Men Egot slår ofta till och man blir lite lessen övar att man ska gå här hemma, när man hellre hade jobbat och levt ett normalt liv. Mitt liv är inte normalt och det kommer det aldrig att bli, det vet jag om. Vad jag måste träna på är att leva och må bra mellan alla röntgenbesked och läkarbesök, där är en bit kvar kan jag säga. Tankarna finns där stup i kvarten.. Nu när dom opererade kunde dom inte ta bort med god marginal, som man annars måste, dom formligen pillade loss tumören med sina fingrar, så en spridning är inte omöjlig. Tankarna runt det är såklart att var kommer det näst gång? Sen är det klart att det kanske inte blir en nästa gång, men risken för att det blir det är överhängande! Men nog snackat om det. Var sak har sin tid och just nu sörjer jag på något märkligt vis att jag inte kan leva som alla andra. Tänk inte på det, säger många, men som alla ni som är i cancervärlden vet, är det inte det lättaste, man får ta en dag i taget och hoppas på det bästa, mer kan man inte göra! Igår kväll skulle optimisten Lotta följa med och handla.. herrejesus vad trött jag blev! Somnade vid 21 och hade värk i hela kroppen, men det var det värt. Har man inte sett folk på en vecka är en tripp till willys väldigt uppiggande även för en nyopererad människa som jag:) Idag har jag däremot inte gjort många knop, pratat lite i telefon och tagit ut en fryst lasange ur frysen, ni förstår hur jobbigt jag har det va?? Sen ikväll ska Eddie sova över hos en kompis, så det blir en lugn hemma kväll, med bara det äldsta och yngsta barnet hemma. Kanske lite tv och lite godis såklart! Helgen för övrigt kommer att bjuda på en lugn lördag, med inget inplanerat och sen på söndag kommer min lille lillebror Jesper och hans sambo hit på besök, mysigt!! Jag önskar alla mina bloggläsare, gamla som nya en riktig god helg med mycket mys och godis:) Pussar och kramar

3 kommentarer:

Therese sa...

Du har gått igenom prövningarnas prövning och det är inget som kommer att försvinna i ett nafs,du har en enorm styrka inom dig och detta måste få ta sin tid att läka inte bara det kroppsliga utan även den mentala biten.Alla tankar du haft och förmodligen har är säkert en del av hela processen.Som du vet har jag oxå följt Lindas blogg och jag förstår hur du som mamma kan relatera övervad hon fick gå igenom. Nu ska du fokusera på att bli så pigg som möjligt och njuta av varje, någorlunda, smärtfri dag(och natt,trots nattvandringen)Många kramar till dig så ses vi på måndag

Anonym sa...

Hoppas ni får en lugn skön och mysig helg hjärtat!
Skönt att prata med dig i dag!
Kram Kram S

Sicka sa...

Gumman!!! Det är tufft med cancer jag kan inte på kartan sätta mig in i hur detta är, detta året har varit ett tufft år för dig och din familj, inte bara cancern det har varit oro kring barnen oxå det har vairit mkt som tagit på dina krafter men sakta men säkert kommer ni oxå att komma tillbaka till vardagen. Gumman vi måste ta dag i sänder ju mer du vilar och äter god mat ju snabbare piggar min älskade kusin på sig. Vet inte vad jag ska säga jag finns här för dig och det vet du. Ha en jättemysig lördag nu med alla dina pojkar och hon den lilla Maya, hälsa Jesper. STOR KRAM, du det är snart påsk och då kommer Sicka på kvasten glöm inte det, haha!!!!