torsdag 5 augusti 2010

Torsdag förmiddag!

Täning här hemma på åkern, igår eftermiddag.. Chrille intruerar!


Crossen är numera svart, eller var iaf, efter träningen på banan igår, efter ett par vurpor är den numera skavd igen..




Här är klockan halv 12.. Han är redan klädd, träningen börjar halv 6.. (notera att till och med nackskyddet är på)
Som sagt.. Träning igår på skivarpsbanan och det gick verkligen bra. Han hade bra fart och det medförde en del gruskänning, både för crossen och Casper själv, men han var jättenöjd och ville inte köra hem. När han kört konstant i 2.5 timme, med några få avbrott för dricka fick vi honom till att gå av maskinen och köra ner till depån.. Tack o lov! Bra jobbat Casper!!



Idag vaknade jag tidigt.. eller rättare sagt, jag hade ställt klockan på halv 9, rätt tidigt för att vara mej. Anledningen till det, var att jag hade bestämt med Dr A att vi skulle höras lite i 9. Jag har väntat och väntat på mitt nya läkarintyg, som vi pratade om för 2 veckor sen. Det har inte kommit och efter ett samtal med den oumbärliga Monica fick jag reda på att han förmodligen glömt det.. Jag slog en singnal till honom igår kväll, men han var super stressad, han var ensam doktor och hade en hög som var f**n så stor, med patienter att ringa till. Lika trevlig som alltid var han endån, men föreslog att jag skulle ringa nu på morgonen innan han började jobba på riktigt. Den tiden är mitt i natten för mej höll jag på att säga, men knep tyst om den informationen, han behöver ju inte veta mina dåliga ovanor.. Jag pratade iaf med honom nu på morgonen och han hade glömt mitt intyg.. Jaja, sa jag, alla kan göra fel och glömma, även den bästa, det händer även mej.. han skrattade gott och lovade mej att det slängdes på lådan redan idag. Tack för det! Vi började även prata om var jag bor nu och det visade sig att han bor med sin familj bara några kilometer härifrån.. lustigt va? Jag har gått/känt honom i 12 år nu och nu visar det sig att vi nästan bor grannar! Konstigt som f**n tycker jag.. Ödet eller vad?!
Idag ska vi köra upp och hämta Eddie hos mormor, sen ska bägge pojkarna till sin pappa.. Äntligen får jag och Chrille lite egentid tillsammans. Han börjar ju jobba igen på måndag, så vi ska bara mysa hela helgen!
Hoppas ni alla får en bra dag:-) Och till Hallis vill jag säga att jag tänker på dej.. jag tänker inte säga att allt kommer att gå bra, för det hjälper inte ett enda dugg.. däremot kan man hoppas och önska att det gör det.. Stor kram på dej världen bästa tandhygenist!!









4 kommentarer:

crille sa...

Mkt bra kört, måste tilläggas.
Så bra att en (plast)pappa blir stolt och att en tränare får tårar i ögonen..
mkt bra..
Den pågen måtte ha en bra tränare!?
Materialet bryr vi oss inte om, det är ju ett tävlingsredskap bara, som någon vis man sade till oss, när det tycktes att vi skulle i princip offra vår tävlingsbil, för att nå ytterligare ett par placeringar vid en stortävling.....
Nja, strax över lagom är bäst..strax över och att ligga på gränsen, det räcker ju, tycker jag..
Är man snabbast,då kör man fort nog, inte annars....det brukar jag ju säga till Casper...
Kärringkörning accepteras inte, då kunde han lika bra kört hemmaomkring och puttrat...haha

crille sa...

som Casper sade:
-"Nu får jag ju många tjejer oxå, för nu kör jag ju cross...många är kära i mig i skolan ju..."
Men då,som tränare,så talade jag ju honom till rätta igen,med visa och kloka ord..:
-"nja, bara om du är snabbast och bäst!"
Undrar om han känner press?
Men han har ju sagt att han gillar att jag är med och skäller på honom...haha

Karin sa...

Ja bara mys ni det ska jag och din pappa göra i en hel vecka.

Anonym sa...

Hej min vän!
Bara för jag inte skrivigt på ett tag betyder inte alls att jag glömt dig mitt hjärta! Du är ju den Bästa Lotta-Loppan i värden.
Hoppas nu ni får det riktigt trevligt o mysigt när ni är barnfria.
Själv håller jag på att trimma Tindra men tog nu en paus...
Det hade varit kul att ses en dag!!
I kväll ska vi bort och i morgon är det bröllop, ska bli så kul.
Må gott så hörs vi snart!
KRAM KRAM