måndag 23 augusti 2010

Terminens första skoldag!

Jag sitter här med 2 pojkar som är piggare än vanligt, första skoladagen idag. Trots att dom hade svårt att komma till ro igår kväll, man hörde prat och tassande mellan rummen tills klockan nog var halv 11, så flög dom upp nu när jag väckte dom. Eddie tycker väl att det ska bli sådär, den sista pojken i hans klass (förutom han själv) har även han slutat i klassen, för att börja i en annan skola.. Eddie är alltså ensam kille kvar med 8 tjejer.. Tur att dom går i 3-5a, så där finns ju killar i 3an och 4an, men det är såklart inte riktigt samma sak!

Casper börjar idag 3an och det ska bli jättespännande tycker han. Han ska byta klassrum (flytta in till Eddie)+ att han ska få nya fröknar, så för honom blir det extra speciellt idag. Nu har dom ätit frukost och dom trängs i hallen framför speglen för att fixa frillan.

Tänk vad mina pojkar har blivit stora.. bara nu under sommaren har dom växt jättemycket, framförallt Eddie, har blivit jättelång och har fått enorma fötter. Hans ben är inte längre små smala fölben, märkte jag härom dagen, han har fått grövre ben på något vis och ser nästan ut som en tonåring i storlek.. hu jeda mej vad tiden går fort, tur en annan står kvar på 25 strecket!:-)

Idag ska jag bara lämna killarna i skolan, sen ska deras pappa hämta dom, jag ska ju jobba inatt:-) Ska försöka sova när jag kommer hem igen, så jag är pigg inatt, får se hur det går! Det ska i vart fall bli jättekul att jobba, har längtat nu säkert en vecka. Nu när jag känner mej pigg och kry igen, har tiden varit enormt dryg här hemma, jag har varit rastlös och bara inväntat denna dagen. Sen vet jag oxå, att jag förmodligen inte kommer att tycka så här imorgon bitti, då är jag nog trött på jobbet igen, men det ska bli skönt att komma in i rutiner igen och att allt blir som vanligt igen. Det är skönt att vara trött, skönt att tycka att jobbet är tradigt, skönt att vara trött på jobbet.. När man går hemma och är sjukskriven, när man är så här pigg, flyter dagarna ihopa och bara försvinner utan att man får något gjort, man skjuter upp saker, för jag kan ju göra det nästa dag eller nästa vecka. Skönt att behöva planera igen, jag trivs bäst under lite stress!

Hoppas att ni får en helt underbar måndag och var rädd om varandra!

Pussar & Kramar

Ps! Tack Anki för ditt samtal igår, roligt att höra din röst och jag hoppas att vi snart ses, lycka till i Halmstad idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Loppan!!
Jag gillar inte det nya utsendet på sidan , tycker det ser ut som ett oprations sår , ja förvisso gillar jag ju sådant men inte här på din blogg. Va jag taskig nu? Förlåt!!
Sov nu gott i dag så ses vi i kväll!!!!
Kram Kram lever garn!

Jenny sa...

Hoppas det går bra att jobba igen, var rädd om dig bara!
Förstår Eddie, inte riktigt kul att vara ensam äldsta kille på skolan. Du får peppa honom, puss.

Johanna sa...

Ja, pojkarna växer så det knakar. Min kompis son började nollan idag. Jag minns fortfarande den dagen i 2:an då hon inte skulle va med på ridlektionen för lillkillen låg i magen. Tiden går för fort! Hoppas det kommer gå bra för dig inatt på jobbet! Kram kram

Anonym sa...

Hej Hej loppis!
Hoppas allt är bra o att du inte tagit ut dig för mycket nu på jobb...
Hoppas det gick bra i går kväll, är NYFIKen i en strut!!
Krameli kram Susse!