fredag 13 augusti 2010

Lilla pyttan ligger på sjukan..

Ja ni hörde rätt.. I tisdags började hon må dåligt, hade diarre och ville varken äta eller dricka:( hon blev såklart snabbt uttorkad, så där var inte mycket att välja på mer än att köra till djursjukhuset under onsdagen. Väl där ville dom såklart lägga in henne, mitt hjärta höll på att gå sönder kan jag säga!

Dom har tagit diverse blodprover och bajsprover för att kolla. Det visade sig att hon hade parasiter, som hon nu fått behandling för, tack och lov.

Förmodligen kommer hon hem imorgon om hon är ännu lite bättre. Tur att hon är försäkrad kan jag säga, för detta kalaset lär sluta på i runda slängar 15000 efter 3 dygn på sjukan!

Annars har här inte hänt så mycket, Eddie är hemma, Casper är kvar hos sin pappa och jag saknar min lille putte såklart, men storebror tycker att livet leker utan hulliganen!

Just nu sitter vi och dricker kaffe med Arvid, eller Chrille och Arvid iaf, jag sitter ju här vid datan. Dom stora killarna har varit ute mycket idag, dom har spelat in en film.. Dom har haft militär kläder på sig och varit ute i skogen och grejat med filmen.. hm.. man kan otippat att den handlar om någotslags krig.

Ikväll väntar middag och lite rödtjut och jag hoppas att ni får en jättebra fredagskväll:)

Pussar och kramar på er alla mina trogna läsare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en trevlig o mysig kväll. Passa nu på att sov gott när Kitty tuttan är borta... Så hoppas vi hon kommer hem pigg o frisk i morgon.
Ha det gott!
Kram Susse!

Johanna sa...

Stackars liten! Hoppas hon piggnar till fort!
Sv: Ja, det åskade länge här med, hua! Kram kram

Jenny sa...

Nej men lilla pyttan! Sjuk?!
Hoppas hon får komma hem idag då.
Hörde att vi tyvärr inte ses i kväll:( synd. Önskar en skön helg och hoppas Kitty tillfrisknar snabbt nu. puss

Anonym sa...

Tänker på dig min Lotta gumma!
Kram Kram