fredag 27 augusti 2010

Bråda dagar!

Har inte haft tid att blogga på hela veckan, då jag har jobbat.
Stegade in på t-jouren i måndags kväll och gud vad skönt det kändes! Det blev en massa kramandes och pussandes och det var såå roligt att träffa alla igen. Natten gick jättebra, rätt lugn och inga tunga grejor. Jag jobbade med Susse och natten bara försvann i ett nafs.. Sov hos mamma, och vaknade inte förren halv 6, hon hade nästan varit orolig för att jag inte levde där inne i sovrummet:)
Natten efter jobbade jag med Therese och den var lika rolig och försvann i samma fart som natten innan.
Sov till 1 i onsdags, sen begav jag mej till jobbet igen. Vi har under sommaren fått ett nytt datasystem, där larmen tas emot. Det blev en liten snabbkurs, hur man besvarar larmen därifån, samt hur man ringer ut larmen ifrån datan. Inget konstigt och har man bara fått jobba lite med det, så kommer det att bli den mest naturligaste saken i världen. Kom inte ifrån jobbet förren klockan var kvart över 4.. Fick brådis hem!!

Vi skulle nämligen titta på en ny valp klockan 6!!
Jag hann hem och byta kläder, samt äta lite, sen begav vi oss till staffanstorp och till måntassens kennel:) Hon var såklart bedårande söt och jag blev kär i henne direkt! Chrille tittade mer på andra saker, som hur hon verkade till sättet och så. Han hade dock inget negativt att säga om henne, en pigg och glad valpsing, frisk och kry oxå för den delen. Vi bestämde oss efter Kitty att aldrig göra om samma misstag igen, att köpa en hund billigt, som det varken finns papper på eller några som helst garantier att valpen över huvudtaget är frisk! Så knäckt som jag var efter det vill jag aldrig mera behöva vara!
Denna lilla sötnosen är dock klar för leverans, med alla papper klara, besiktigad, vaccinerad och avmaskad som hon ska, rätt mycket dyrare, men så har vi oxå en fantastiskt trevlig uppfödare i ryggen som kan hjälpa oss med diverse frågor!
Om man har pengar ska man göra roliga saker för dom eller köpa något som man vill ha.
Pengar ska inte finnas på ett konto, bara för att det ska så vara, man vet inte ens om man lever om några veckor och kan ha glädje av dom. Jag har absolut börjat leva mer i nuet efter allt som har hänt, och mitt beslut att köpa hund just nu grundar sig nog på allt som har hänt under våren och sommaren, jag känner stark att jag vill göra något för min egen skull, som gör mej glad och som jag velat i flera år. Det har varit en jobbig sommar, på många sätt. Jag är enormt glad och tacksam för min familj, inte bara Chrille och barnen utan även resten av familje, som har gjort allt för att pigga upp mej. Nu ska jag börja pigga upp mej själv och jag börjar med en valp, sen får vi se..;)

På måndagkväll ska vi hämta henne och hennes namn kommer att bli Maija. Jag har alltid tyckt om det namnet och skulle någon gång fått en flicka skulle hon heta så, men nu blir det en valp istället, barn har jag hemma så det räcker just nu iaf:)

Idag är det fredag och jag ska jobba hela helgen, det ska såklart bli roligt, men samtidigt kommer jag att längta hem enormt mycket, jag har ju varit hemma länge nu.
Jag längtar dock tills på måndag när vi ska hämta lilla Maija, sen har jag semester hela nästa vecka så det ska bli skönt! Till nästa helg reser vi till stockholm för att vara med när Sofie och Linnea gifter sig, det ska bli jätterolig och mysigt, i love bröllop! Maija ska passas av sin uppfödare så vi i lugn och ro kan åka och slippa lämna henne till någon hon inte känner.

Ha nu en riktigt bra och mysig helg!

Pussar och kramar

5 kommentarer:

Sofie sa...

Oh ja snart kommer ni upp!

Ska bli så kul att ni kommer upp till oss! De kommer bli ett hejdundrades party iaf! ;)

Kram

Karin sa...

Ja då e vi igång som vanligt du och jag, bäst när allt går i sina vanliga rutiner även om man just då kanske tycker det e tråkigt. Har oxå jobbat må-ti natt efter sem och ska jobba helgen men lö-sö C-tur. Det e så gott att ha fre ledig för då hinner jag mysa lite med din pappa. En fråga, när ska Casper firas? Bara så man inte jobbar, synd att missa, och även att få se den lilla Maijla. Hoppas på en lugn helg för oss båda. Kram.

Johanna sa...

Skönt att det går bra på jobbet!
Så kul med en liten valpsing igen. Och så fint namn hon ska få! :)
Ha en bra helg! Puss & kram

Anonym sa...

Kram kram gummis! Hoppas helgen blir ok!! Ser fram i mot att träffa lilla Maija(stavades så?). Kram kram

Jenny sa...

Så roligt men en ny liten valp! Tyvärr hann jag aldrig träffa Kitty, men jag hoppas på att få bekanta mig med Maija desto mer. Nästa helg bär det iväg svägis=) Tänkte be dig fläta sidorna på mig så det är bäst att du övar, hihi. Sköt om er så ser vi på fredag, puss.