fredag 20 augusti 2010

Långt mellan gångerna..

Det har varit långt mellan gångerna här på bloggen på sista tiden.. Idag ska jag försöka sammanfatta veckan.

I tisdags kom Elias hit, en kompis till killarna och han har sovit här några dagar. Det har gått jättebra, dom klarar sig ju i stort sett själv och dom har haft jättemysigt.

I onsdags morse när Chrille skulle köra till jobbet, gick han upp som vanligt, men när han skulle fixa till håret small det till i ryggen.. jag hörde hur han ojjade sig, men somnade om en kort stund (jag trodde typ att han slagit i foten eller något) när jag vaknade till, typ efer 10 minuter, låg han på golvet och kunde inte komma upp.. Ryggskott! Han låg kvar och vilade på golvet en halv timme, för att sen mycket mödosamt komma upp i sängen igen. Han hade så in i h****e ont i ryggen och kom knappt ur sängen några timmar senare. Vi läste på nätet om ryggskott, att bästa medicinen var att röra på sig, så det har han gjort i den mån han har kunnat. Nu idag är det dock bättre, han rör sig rättså bra och det funkar så länge han inte sitter ner för länge. Han kan knappt sitta i soffan och kolla på tv, utan halvstår stackare. Så nu har det alltså varit min tur att betala tillbaka, för allt vad han gjorde för mej med ett sår i bröstkorgen. Jag har pysslat om honom så bra jag har kunnat, gjort god middag till honom, hämtat tabletter och varit extra snäll;)

Idag hände något så hemsk, så jag vet knappt hur jag ska börja. Vi skulle köra och handla nu i eftermiddag, jag körde och Chrille åkte. När vi kommit en bit hemifrån, började han stampa med foten och ojja sig. En jättespindel kröp på hans sko!! Jag tvärstannade bilen utan att kolla om jag hade någon bakom och kastade mej handlöst ut, hade förmodligen blivit överkörd om där kommit någon. Chrille trodde att han trampat ihjäl den, men HAN HITTADE DEN INTE!! Han fick söka igenom min väska mitt på vägen, där var den inte, han genomsökte bilen, men den fanns inte där.. Jag sa att vi fick köra hem igen för att byta bil, för jag tänkte minsann INTE sitta i den dödsmaskinen. Vi körde hem igen och Chrille spenderade en halvtimme till att söka igenom bilen utan resultat, och tillslut övertalade han mej att sätta mej i bilen igen så vi kunde handla. Jag satt givetvis bak, Casper satt fram med Chrille (han fick köra) jag satt med uppdragna ben och hade hela tiden ögonon på golvet för att se om fanskapet ville visa sig. Till råga på allt, är det min blåa volvo det handlar om, alltså måste jag fatta mod att sätta mej i förarstolen förr eller senare. Imorgon ska alla killarna på fest hos en kompis och då måste jag köra.. fasar redan!

I morse pratade jag med Dr F som hade fått svaret på min ct, allt såg bra ut, rätt mycket ärrbildning och fortfarande rester efter operationen (inga kompresser och dyl hoppas jag, utan naturliga rester) Allt såg bra ut i vart fall och jag var frisk igen!:) Lungan är så klart väldigt känslig fortfarande, så jag skulle inte bli förvånad om jag fick typ lunginflammation om jag lyckades dra på mej en rejäl förkylning. Nu börjar ju skolorna på måndag + att jag själv börjar jobba, så risken finns där, men det finns inget som inte en kur antibiotika klipper tror jag.

Som sag börjar jag jobba på måndag, det ska bli sååå skönt och faktiskt riktigt roligt! Sen att jag ska jobba med Susse gör ju inte saken sämre:) jag tror nog jag ska reda ut att umgås med dej i veckan, var så säker!

Annars har det väl inte hänt så mycket mer av vikt här (spindelhistorian var mer än tillräckligt, jag fick just ett mess från Annika som tyckte jag skulle skrota bilen) Nu ska vi snart göra middag, Och ett antal glas rödtjut får det bli så jag inte drömmer mardrömmar;)

Hoppas att ni alla får en jätte bra helg och jag ska försöka återkomma imorgon!

Pussar och kramar

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahah, tänk va en liten spindel kan ställa till det! Skrattar ihjäl mig! :) Skönt att provsvaren va bra! :)
Ha en fin helg systra mi! Kraaam

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Du är för rolig ...en spindel. Nä hade det varit en ödla kunde jag förstå, ha ha.
Stackars gubben din , hoppas han snart blir helt bra!!!
Skönt att det såg bra ut!!
Kram Kram